.png)
Cision State of the Media 2023 Finland
Cisionin State of the Media 2023 on vuosittainen kyselytutkimus, jossa toimittajat 17 maassa vastaavat kysymyksiin jokapäiväisestä työstään ja yhteydenpidostaan viestijöihin. Tutkimuksen tavoitteena on lisätä viestijöiden ymmärrystä journalismin olosuhteista, jotta voidaan parantaa suhdetoimintaa.

Viestintätoimistoilla on kovat vaatimukset mediatyökalulle – kiinnitä huomiota näihin
Monet yritykset käyttävät erilaisia mediajakelutyökaluja oman yrityksensä viestinnän tukena, mutta yksi käyttäjäryhmä poikkeaa muista perusteellisesti – nimittäin viestintätoimistot. Kun mediatyötä tehdään usealle eri asiakkaalle, on esimerkiksi tiedotejakelun pelattava saumattomasti.

Valmet reaches its diverse investors through surprising channels – strategy acknowledged internationally
Valmet, which serves pulp, paper, and energy companies, has revamped its investor relations communications. Among its investors are different target groups that should be reached simultaneously and in accordance with strictly regulated investor communication rules. In addition to traditional stock exchange releases, interim reports and financial statements, the company reaches investors where they spend their time – for example on Instagram.

Valmet tavoittaa erilaiset sijoittajansa yllättävissäkin kanavissa – strategia on palkittu kansainvälisesti
Sellu-, paperi- ja energiayhtiöitä palveleva Valmet on uudistanut sijoittajasuhdeviestintäänsä. Sijoittajien joukossa on erilaisia kohderyhmiä, joita pitäisi tavoittaa samanaikaisesti ja tarkasti säänneltyjen sijoittajaviestinnän lainalaisuuksien mukaisesti. Perinteisten pörssitiedotteiden, osavuosikatsausten ja tilinpäätösten lisäksi yritys tavoittaa sijoittajiaan juuri siellä, missä nämä viettävät aikaansa – esimerkiksi Instagramissa.

Adam Kostyál, Nasdaqin Euroopan listautumista vastaava johtaja
Helsingissä nähtin ennätysmäärä listautumisia viime vuonna, ja kilpailu näkyvyydestä on kovaa. Mitä pitää tehdä, jotta tavoittaisit oikeat sijoittajat? Ja miten siirtyminen julkiseen ympäristöön sujuu? Tapasimme Adam Kostyálin, Nasdaqin Euroopan listautumisista vastaavan johtajan.

Vältä näitä sudenkuoppia IR-viestinnässä
Nykyisten ja potentiaalisten sijoittajien kanssa kommunikoitaessa on otettava huomioon monta asiaa. Mitä tietoja on tarpeen jakaa? Mitkä julkaisut meidän pitää valita, jotta jaamme sijoittajille olennaisia uutisia? Millä aikataululla viestitään?

Analyysi vuoden 2022 World Economic Forumin mediatrendeistä
World Economic Forum järjestettiin Davosissa 2022 ensimmäistä kertaa pandemian alkamisen jälkeen.

Uutisankka vai uutinen vankka: journalismin uskottavuus on puhuttanut jo yli vuosisadan ajan
Journalistit ovat taistelleet yleisönsä luottamuksesta jo pitkään: osa kokee, että journalistit ovat menettäneet niin uskottavuutensa kuin puolueettomuutensa kokonaan. Pohjimmiltaan toimittajan tehtävä̈ on säilynyt samana kuin aina ennenkin, raportoida tosiasioista objektiivisesti ja perusteellisesti. Millaisia ovat journalistien tänä päivänä kohtaamat haasteet?

Viisi vinkkiä parempaan pitchaukseen – näin saat viestisi läpi!
Vuodatat sydänveresi tiedotteeseen. Odotat kärsivällisestitoimittajan tarttuvan tarjoamaasi aiheeseen, mutta mitään ei kuulu. Tiedote on vain kadonnut bittiavaruuteen ilman vastauksia. Kuulostaako tutulta?

Ajattelemalla kehität sijoittajasuhteita myös kesällä
Hyvän sijoittajatarinan tunnistaa siitä, että sen voi kertoa yhtä hyvin numeroin kuin sanoin. Tärkeintä on, että sijoittajatarinan rakennuspalikat ovat totta ja itse tarina uskottava, houkutteleva ja yhtiölle yksilöllinen. Lue lisää Mikko Merisaaren IR-kesäkoulun vinkkejä.

Cision State of the Media 2022 Finland Edition
State of the Media 2022: Suomalaiset viestintäammattilaiset ovat tottuneita viestimään tiedotteiden avulla – ja myös journalistit arvostavat tiedotetta uutisten lähteenä. Cisionin jo 13. kertaa toteutetun 2022 State of the Media -tutkimuksen mukaan tiedotteet ovat arvostetuimpia viestintätapoja toimittajien ja viestintäammattilaisten välillä. Tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa journalismin trendejä ja selvittää, millaista yhteistyö toimittajien ja viestinnän ammattilaisten välillä tehokkaimmillaan ja tuottavimmillaan on.

Maailma ei pärjää ilman metalleja ja mineraaleja – millaisin keinoin Metso Outotec panostaa vastuullisuuteen?
Moni meistä ei tule ajatelleeksi, että arkemme pyörii kaivostoiminnan ja -teknologian avulla. Tämän päivän teknologiantäyteinen maailma ei toimisi ilman erilaisia […]

Cision State of the Media 2022

Cision Nordic PR Handbook

Nordic PR Handbook – Islanti – Fridjon Fridjonsson
Podcast -sarjamme Nordic PR Handbook viimeisenä maana on Islanti, jossa vieraanamme on KOM Consultingin arvostettu Fridjon Fridjonsson. Kuuntele, mitä erikoista Islannin mediakentässä on, miten sinun kannattaa mukauttaa viestintääsi siihen […]

Cision lanseeraa uuden ESG-palvelukokonaisuuden
Cision laajentaa palveluvalikoimaansa ESG-viestintään (Environmental, Social, Governance) tarkoitetulla palveluilla. Uusi palvelukokonaisuus perustuu Cisionin kunnianhimoiseen tavoitteeseen antaa yrityksille mahdollisuus sitouttaa kohdeyleisönsä […]

Listayhtiöt ja vihreä siirtymä"
Minna Korpi, Director, Global Listing Services, NasdaqVieraskynä Nasdaqin pohjoismaisille markkinapaikoille listattiin viime vuonna yhteensä 207 uutta yhtiötä, mikä oli ennätysvuosi […]

Digimarkkinoinnin trendit 2022
Pyysimme Falcon.ion yhteisö- ja tapahtumajohtajaa Dino Kuckovicia kertomaan, mitä hän ja Falcon pitävät kuumimpina digimarkkinoinnin trendeinä vuonna 2022. Miltä vuosi 2021 näytti PR:n, viestinnän, sosiaalisen median ja/tai […]

PR-käsikirja: “Suomalainen mediakenttä liikkuu pienissä ympyröissä”
Suomen mediakenttä on pieni, mutta sillä on suuri vaikutus yhteiskuntaan. Miten kansainvälisten yritysten kannattaisi tavoittaa suomalaiset toimittajat uutisillaan? Saimme hyviä […]

Pandoran laboratoriomenetelin valmistettujen timanttien medianäkyvyys

Nordic PR Handbook – Finland – Ville Blåfield
Neliosaisen adventtikalenterimme viimeinen luukku on nyt auki! Viimeinen vieraamme on kotimainen. Milttonin johtaja Ville Blåfield kertoo meille suomen mediakentästä ja […]

Nordic PR Handbook – Denmark – Rasmus Kristensen
Cision Finlandin tämänvuotinen joululahja tulee tällä kertaa pienen adventtikalenterin muodossa. Joululahjamme koostuu neljästä podcastista, joissa puhutaan siitä, miten viestintää tehdään […]

Nordic PR Handbook – Norway – Petter Gjelsnes
Cision Finlandin tämänvuotinen joululahja tulee tällä kertaa pienen adventtikalenterin muodossa. Joululahjamme koostuu neljästä podcastista, joissa puhutaan siitä, miten viestintää tehdään […]

Nordic PR Handbook – Sweden – Marianne Ahlgren
Cision Finlandin tämänvuotinen joululahja tulee tällä kertaa pienen adventtikalenterin muodossa. Paljastamme jo näin etukäteen, että joululahjamme koostuu neljästä podcastista, joissa […]
