
2024 State of the Media - Global Report
Discover the latest insights from Cision's State of the Media Report, based on a survey of 3,000 journalists worldwide. Uncover the keys to capturing journalists' attention, mastering communication channels, and crafting the perfect PR pitch. Gain actionable strategies to enhance media relations and secure earned media coverage.

Trendiraportti 2023
Kysyimme viestinnän ja median ammattilaisilta näkemyksiä siitä, miten kulunut vuosi on sujunut medioiden, viestinnän ja PR:n näkövinkkelistä – mikä yllätti, kiinnosti tai jäi erityisesti mieleen. Lisäksi asiantuntijamme kertovat, miltä heidän oma alansa näyttää vuonna 2023.

Media-analyysi: FIFA WORLD CUP 2022
Qatarin vuoden 2022 jalkapallon maailmanmestaruuskisat herättivät maailmanlaajuisesti paljon kiinnostusta ja keskustelua. Cisionin FIFA Wold Cup 2022 analyysissä tarkastelemme tarkemmin, miten aiheista ja trendeistä keskusteltiin ja kenen toimesta.

Media Coffee: Miten kommunikoida toimittajien kanssa USA:ssa?
Media Coffee -sarjassamme haastattelemme johtavien organisaatioiden toimittajia eri puolilta maailmaa selvittääksemme parhaat tavat kommunikoida median kanssa. NewsNationin Chris Seper, Vice President and Digital GM, kertoo meille Yhdysvaltojen mediakentästä ja parhaista tavoista työskennellä tehokkaasti toimittajien kanssa Yhdysvalloissa.

Media Coffee: Miten kommunikoida toimittajien kanssa Espanjassa?
Media Coffee -sarjassamme haastattelemme johtavien organisaatioiden toimittajia eri puolilta maailmaa selvittääksemme parhaat tavat kommunikoida median kanssa. Tässä webinaarissa kuulemme Rubén Marcosia espanjalaisesta Europa Press -uutistoimistosta. Rubén kertoo meille Espanjan mediakentästä ja hänen suosituksistaan toimittajien huomion herättämiseksi.

Millennium-teknologiapalkinnon avulla kasvatetaan teknologian tuntemusta – uusi mediajakelu lisäsi näkyvyyttä haastavassa markkinassa
Tekniikan Akatemia -säätiö pyrkii jatkuvasti kehittämään viestintäänsä laadukkaammaksi, jotta haastavanakin pidetty kansainvälinen teknologiasta kiinnostunut yleisö saataisiin pysymään mukana yhteiskunnallisessa keskustelussa. Kahden vuoden välein jaettavan Millennium-palkinnon avulla halutaan lisätä sekä teknologian tuntemusta, että innostaa uusia yleisöjä tekniikan pariin. Ansaitun median merkitys ja viestinnän jatkuva kehittäminen ovat tavoitteiden saavuttamisen kannalta yhä tärkeämmässä roolissa.
![[Upcoming Webinar] Consumer Expectations for Banking Services in a Digital World [Upcoming Webinar] Consumer Expectations for Banking Services in a Digital World](/content/dam/cision-uk/webinars/finance-webinar/What-Consumer-Expectations-for-Banking-Services-Digital-World-Social-Assets-500x272.jpg)
[Upcoming Webinar] Consumer Expectations for Banking Services in a Digital World
Osallistu live-webinaariimme Consumer Expectations for Banking Services in a Digital World tiistaina 17. tammikuuta klo 14.00 GMT saadaksesi tärkeää tietoa asiakkaiden muuttuvasta suhteesta pankkeihin ja rahaan.

PR HANDBOOK Western Europe | Iso-Britannia | Annabel Clementson
Seuraavaksi vuorossa on Annabel Clementson, brittiläisen viestintätoimiston TFD:n apulaisjohtaja. Kuuntele hänen neuvojaan siitä, miten PR-työtä voi tehdä menestyksekkäästi Iso-Britanniassa.

LIVE EVENT: Accessing the US Capital Markets
Tervetuloa Cisionin webinaariin joka käsittelee OTC-kaupankäyntiä Yhdysvalloissa - markkinoita, joita pohjoismaiset pörssiyhtiöt voivat käyttää, vaikka ne eivät olisi listautuneet Yhdysvalloissa. Miten se toimii ja mitä kannattaa pitää mielessä, kun yrittää herättää yhdysvaltalaisten sijoittajien kiinnostuksen?

COP27 Uutiskooste
YK:n vuosittainen ilmastokokous COP27 järjestetään tänä vuonna 6.-18. marraskuuta Sharm El-Sheikhissä Egyptissä. Maailman johtajat ja edustajat yli 190 maasta osallistuvat kaksi viikkoa kestävään huippukokoukseen, jossa keskustellaan siitä, miten maailmanlaajuista ympäristökriisiä voidaan parhaiten torjua.

PR Handbook Western Europe | Saksa | Anne Esser
Cisionin PR Handbook suuntaa länteen, ja uudessa podcast-sarjassa haastattelemme PR-asiantuntijoita Saksasta, Iso-Britanniasta ja Ranskasta saadaksemme paremman käsityksen siitä, miten kussakin maassa kannattaa toimia. Ensimmäisenä vuorossa on Anne Esser, vanhempi PR-konsultti saksalaisesta viestintätoimistosta PSM&W:stä, joka kertoo Saksan pirstaleisesta mediamaisemasta ja jakaa parhaat vinkkinsä siitä, miten lähestyä toimittajia Saksassa.

Viestintätoimistoilla on kovat vaatimukset mediatyökalulle – kiinnitä huomiota näihin
Monet yritykset käyttävät erilaisia mediajakelutyökaluja oman yrityksensä viestinnän tukena, mutta yksi käyttäjäryhmä poikkeaa muista perusteellisesti – nimittäin viestintätoimistot. Kun mediatyötä tehdään usealle eri asiakkaalle, on esimerkiksi tiedotejakelun pelattava saumattomasti.

Valmet reaches its diverse investors through surprising channels – strategy acknowledged internationally
Valmet, which serves pulp, paper, and energy companies, has revamped its investor relations communications. Among its investors are different target groups that should be reached simultaneously and in accordance with strictly regulated investor communication rules. In addition to traditional stock exchange releases, interim reports and financial statements, the company reaches investors where they spend their time – for example on Instagram.

Valmet tavoittaa erilaiset sijoittajansa yllättävissäkin kanavissa – strategia on palkittu kansainvälisesti
Sellu-, paperi- ja energiayhtiöitä palveleva Valmet on uudistanut sijoittajasuhdeviestintäänsä. Sijoittajien joukossa on erilaisia kohderyhmiä, joita pitäisi tavoittaa samanaikaisesti ja tarkasti säänneltyjen sijoittajaviestinnän lainalaisuuksien mukaisesti. Perinteisten pörssitiedotteiden, osavuosikatsausten ja tilinpäätösten lisäksi yritys tavoittaa sijoittajiaan juuri siellä, missä nämä viettävät aikaansa – esimerkiksi Instagramissa.

Adam Kostyál, Nasdaqin Euroopan listautumista vastaava johtaja
Helsingissä nähtin ennätysmäärä listautumisia viime vuonna, ja kilpailu näkyvyydestä on kovaa. Mitä pitää tehdä, jotta tavoittaisit oikeat sijoittajat? Ja miten siirtyminen julkiseen ympäristöön sujuu? Tapasimme Adam Kostyálin, Nasdaqin Euroopan listautumisista vastaavan johtajan.

Vältä näitä sudenkuoppia IR-viestinnässä
Nykyisten ja potentiaalisten sijoittajien kanssa kommunikoitaessa on otettava huomioon monta asiaa. Mitä tietoja on tarpeen jakaa? Mitkä julkaisut meidän pitää valita, jotta jaamme sijoittajille olennaisia uutisia? Millä aikataululla viestitään?

Analyysi vuoden 2022 World Economic Forumin mediatrendeistä
World Economic Forum järjestettiin Davosissa 2022 ensimmäistä kertaa pandemian alkamisen jälkeen.

Uutisankka vai uutinen vankka: journalismin uskottavuus on puhuttanut jo yli vuosisadan ajan
Journalistit ovat taistelleet yleisönsä luottamuksesta jo pitkään: osa kokee, että journalistit ovat menettäneet niin uskottavuutensa kuin puolueettomuutensa kokonaan. Pohjimmiltaan toimittajan tehtävä̈ on säilynyt samana kuin aina ennenkin, raportoida tosiasioista objektiivisesti ja perusteellisesti. Millaisia ovat journalistien tänä päivänä kohtaamat haasteet?

Viisi vinkkiä parempaan pitchaukseen – näin saat viestisi läpi!
Vuodatat sydänveresi tiedotteeseen. Odotat kärsivällisestitoimittajan tarttuvan tarjoamaasi aiheeseen, mutta mitään ei kuulu. Tiedote on vain kadonnut bittiavaruuteen ilman vastauksia. Kuulostaako tutulta?

Ajattelemalla kehität sijoittajasuhteita myös kesällä
Hyvän sijoittajatarinan tunnistaa siitä, että sen voi kertoa yhtä hyvin numeroin kuin sanoin. Tärkeintä on, että sijoittajatarinan rakennuspalikat ovat totta ja itse tarina uskottava, houkutteleva ja yhtiölle yksilöllinen. Lue lisää Mikko Merisaaren IR-kesäkoulun vinkkejä.

Cision State of the Media 2022 Finland Edition
State of the Media 2022: Suomalaiset viestintäammattilaiset ovat tottuneita viestimään tiedotteiden avulla – ja myös journalistit arvostavat tiedotetta uutisten lähteenä. Cisionin jo 13. kertaa toteutetun 2022 State of the Media -tutkimuksen mukaan tiedotteet ovat arvostetuimpia viestintätapoja toimittajien ja viestintäammattilaisten välillä. Tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa journalismin trendejä ja selvittää, millaista yhteistyö toimittajien ja viestinnän ammattilaisten välillä tehokkaimmillaan ja tuottavimmillaan on.

Maailma ei pärjää ilman metalleja ja mineraaleja – millaisin keinoin Metso Outotec panostaa vastuullisuuteen?
Moni meistä ei tule ajatelleeksi, että arkemme pyörii kaivostoiminnan ja -teknologian avulla. Tämän päivän teknologiantäyteinen maailma ei toimisi ilman erilaisia […]

Cision State of the Media 2022

Cision Nordic PR Handbook

Nordic PR Handbook – Islanti – Fridjon Fridjonsson
Podcast -sarjamme Nordic PR Handbook viimeisenä maana on Islanti, jossa vieraanamme on KOM Consultingin arvostettu Fridjon Fridjonsson. Kuuntele, mitä erikoista Islannin mediakentässä on, miten sinun kannattaa mukauttaa viestintääsi siihen […]