![2024 State of the Media - Global Report 2024 State of the Media - Global Report](/content/dam/cision-se/artiklar-och-tips/sotm-24-swe/sotm-2024-thumbnail.png)
2024 State of the Media - Global Report
Discover the latest insights from Cision's State of the Media Report, based on a survey of 3,000 journalists worldwide. Uncover the keys to capturing journalists' attention, mastering communication channels, and crafting the perfect PR pitch. Gain actionable strategies to enhance media relations and secure earned media coverage.
![Kuinka hallita sijoittajien odotuksia sijoittajaviestinnän keinoin? Kuinka hallita sijoittajien odotuksia sijoittajaviestinnän keinoin?](/content/dam/cision-fi/articles/helloquence-5fNmWej4tAA-unsplash.jpg)
Kuinka hallita sijoittajien odotuksia sijoittajaviestinnän keinoin?
Sijoittajaviestinnän tehtävänä on kommunikoida yrityksen tarinaa ja taloudellista tilannetta sijoittajille ja muille sidosryhmille. Tavoitteena on, että yrityksen arvostus markkinoilla olisi mahdollisimman […]
![Viestitkö tulevaisuudessa ihmisille vai roboteille? Viestitkö tulevaisuudessa ihmisille vai roboteille?](/content/dam/cision-fi/articles/markus-spiske-qjnAnF0jIGk-unsplash.jpg)
Viestitkö tulevaisuudessa ihmisille vai roboteille?
Lukeeko pörssitiedotteesi ihminen vai robotti? Tulevaisuudessa tiedotteen saattaakin lukea yhä useammin robotti tai jokin muu tekoälyä hyödyntävä algoritmi. Mistä oikein on […]
![Vieraskynä: 2020: Vastuullisuus ja kestävä kehitys Vieraskynä: 2020: Vastuullisuus ja kestävä kehitys](/content/dam/cision-fi/articles/maarit_featured.jpg)
Vieraskynä: 2020: Vastuullisuus ja kestävä kehitys
Nasdaq Helsingin viestintäjohtaja Maarit Bystedtin mukaan suomalaisten pörssiyhtiöiden vastuullisuusraportointi on maailman huippuluokkaa. Lisäksi hän tarjoilee katsauksen tulevaan pörssivuoteen. Vastuullinen sijoittaminen […]
![Päivitä lehdistötiedotteesi uudelle vuosikymmenelle Päivitä lehdistötiedotteesi uudelle vuosikymmenelle](/content/dam/cision-fi/articles/blogi_viestintamyynti.jpg)
Päivitä lehdistötiedotteesi uudelle vuosikymmenelle
Vaikka viestintä onkin viime vuosina ollut kovassa muutoksessa ja teknologia on kehittynyt kovaa vauhtia, pitää lehdistötiedote edelleen pintansa. Ja vaikka viestijältä […]
![Luovempia ideoita lehdistötiedottamiseen Luovempia ideoita lehdistötiedottamiseen](/content/dam/cision-fi/2019-Q4-Alternate-Uses-For-Press-Release-Assets-Uberflip-500X272-80x80.png)
Luovempia ideoita lehdistötiedottamiseen
![Varmista viestisi näkyvyys – Cisionin vinkit sisältöjen optimointiin Varmista viestisi näkyvyys – Cisionin vinkit sisältöjen optimointiin](/content/dam/cision-fi/articles/medium-654100072.jpg)
Varmista viestisi näkyvyys – Cisionin vinkit sisältöjen optimointiin
Kun tuotat sisältöä, oli se sitten blogiteksti, sosiaalisen median päivitys tai lehdistötiedote, itse sisältö on aina tärkein. Haluat viestiä laadukkaasti […]
![Ansaitun median johtaminen Ansaitun median johtaminen](/content/dam/cision-fi/Ansaitun-median-johtaminen-_featured-80x80.png)
Ansaitun median johtaminen
![Millaisia taitoja viestijä tarvitsee vuonna 2020? Millaisia taitoja viestijä tarvitsee vuonna 2020?](/content/dam/cision-fi/articles/medium-544330804.jpg)
Millaisia taitoja viestijä tarvitsee vuonna 2020?
Ainoa varma asia on muutos. Näin se on myös viestinnässä. Uuden vuosikymmenen kynnyksellä viestinnän kehitys ei ainakaan näytä pysähtyvän. Päinvastoin, […]
![Tärkeimmät PR-trendit vuonna 2020 Tärkeimmät PR-trendit vuonna 2020](/content/dam/cision-fi/2019-Q4-Pitching-Kit-2020-Comms-Predictions-Assets-LI-FB-1200x627-notext-80x80.png)
Tärkeimmät PR-trendit vuonna 2020
![Ota ansaittu media osaksi markkinointikampanjoita Ota ansaittu media osaksi markkinointikampanjoita](/content/dam/cision-fi/articles/medium-683907904%20-1.jpg)
Ota ansaittu media osaksi markkinointikampanjoita
Kannattaako ansaittua mediaa ja viestintää hyödyntää osana markkinointikampanjoita? Lue tästä Cisionin vinkit ansaitun median hyödyntämiseen.
![Mistä tiedän, onko tiedotteeni tehokas? Mistä tiedän, onko tiedotteeni tehokas?](/content/dam/cision-fi/articles/medium-600402522.jpg)
Mistä tiedän, onko tiedotteeni tehokas?
Vielä nykyäänkin moni viestinnän ammattilainen tuskailee, miten voisi osoittaa työnsä arvon organisaation johdolle. PR ja viestintä ovat aiemmin olleet huonosti […]
![Vastuullisuus on tekoja, ei viestintää Vastuullisuus on tekoja, ei viestintää](/content/dam/cision-fi/articles/alexander-abero-OypnYfdiQgg-unsplash.jpg)
Vastuullisuus on tekoja, ei viestintää
Yritykset julkistavat kilpaa vastuullisuustavoitteitaan ja vastuullisuuskysymykset nousevat esiin yhä useammin myös sijoittajaviestinnässä. Yrityksen ilmastotavoitteet tai yhteiskuntavastuu ovat asioita, joista halutaan […]
![Pörssiyhtiön verkkosivut – kuinka viestiä tehokkaasti eri sidosryhmille? Pörssiyhtiön verkkosivut – kuinka viestiä tehokkaasti eri sidosryhmille?](/content/dam/cision-fi/articles/etusivu_pörssiyhtiön-verkkosivu.jpg)
Pörssiyhtiön verkkosivut – kuinka viestiä tehokkaasti eri sidosryhmille?
Verkkosivut ovat tärkeä osa pörssiyhtiön viestintää ja ne ovatkin yleensä ensisijainen tietolähde yrityksen sidosryhmille. Cisionin IR-seminaarissa marraskuun lopussa keskityimme puhumaan pörssiyhtiön verkkosivuista […]
![Vieraskynä: Digiaika demokratisoi sijoittajaviestinnän sisällöntuotantoa Vieraskynä: Digiaika demokratisoi sijoittajaviestinnän sisällöntuotantoa](/content/dam/cision-fi/articles/Anu_Kuula_IR.jpg)
Vieraskynä: Digiaika demokratisoi sijoittajaviestinnän sisällöntuotantoa
Viestintätoimisto Bravuran toimitusjohtaja Anu Kuulan mukaan sijoittajaviestintä ei digiajassa ole yksinäinen saareke, vaan sen ääni kantaa median kautta tehokkaasti kaikille […]
![Moderni viestintäprosessi – mitä kannattaa mitata? Moderni viestintäprosessi – mitä kannattaa mitata?](/content/dam/cision-fi/articles/medium-516146518.jpg)
Moderni viestintäprosessi – mitä kannattaa mitata?
Viestintä ja PR ovat perinteisesti olleet huonosti mitattavissa. Vielä muutama vuosikymmen sitten viestinnän arvoa olikin käytännössä mahdotonta mitata. Toimittajille lähetettiin […]
![Sosiaalisen median merkitys viestinnässä Sosiaalisen median merkitys viestinnässä](/content/dam/cision-fi/articles/medium-518957442.jpg)
Sosiaalisen median merkitys viestinnässä
Sosiaalinen media on viime vuosien aikana vakiinnuttanut asemansa osana markkinointia ja viestintää. Vaikuttajamarkkinointi on arkipäivää monessa yrityksessä ja lähes jokainen […]
![Miten viestintä tukee yrityksen liiketoimintaa? Miten viestintä tukee yrityksen liiketoimintaa?](/content/dam/cision-fi/articles/medium-800344998.jpg)
Miten viestintä tukee yrityksen liiketoimintaa?
Vuoden 2019 Toimittaja- ja viestijätutkimuksessa kysyimme viestinnän ammattilaisilta, millaisia mittareita he käyttävät oman työnsä ja menestyksensä mittaamiseen. Hieman yllättäen viestijät […]
![Tavoittaako tiedotteesi toimittajat? Testaa tiedotteesi tehokkuus ilmaiseksi Tavoittaako tiedotteesi toimittajat? Testaa tiedotteesi tehokkuus ilmaiseksi](/content/dam/cision-fi/articles/medium-683907904.jpg)
Tavoittaako tiedotteesi toimittajat? Testaa tiedotteesi tehokkuus ilmaiseksi
Tutkimuksemme mukaan suomalaistoimittajat saavat sähköposteihinsa jopa satoja lehdistötiedotteita viikottain. Tiedotetulvasta voikin olla hankala erottua. Uuden työkalumme avulla voit nyt testata, ovatko oman […]
![Sananvapaus uhattuna – mitä tämä tarkoittaa viestijän kannalta? Sananvapaus uhattuna – mitä tämä tarkoittaa viestijän kannalta?](/content/dam/cision-fi/articles/medium-674466572.jpg)
Sananvapaus uhattuna – mitä tämä tarkoittaa viestijän kannalta?
Cisionin vuosittainen toimittaja- ja viestijätutkimus paljasti, että myös suomalaistoimittajat ovat huolissaan sananvapauden tilanteesta ja moni kokeekin lehdistönvapauden kaventuneen viimeisen vuoden […]
![Paneelikeskustelu: viestijät ja journalistit – dynaaminen duo? Paneelikeskustelu: viestijät ja journalistit – dynaaminen duo?](/content/dam/cision-fi/articles/IMG_4848-1.jpg)
Paneelikeskustelu: viestijät ja journalistit – dynaaminen duo?
Syyskuun lopussa järjestetyssä aamiaisseminaarissamme julkaisimme Cisionin vuosittaisen Toimittaja- ja viestijätutkimuksen. Pääset lataamaan tutkimuksen ilmaiseksi täältä. Kutsuimme seminaariin myös kolme nimekästä panelistia keskustelemaan […]
![Toimittaja- ja viestijätutkimus 2019 Toimittaja- ja viestijätutkimus 2019](/content/dam/cision-fi/toimviestut-80x80.jpg)
Toimittaja- ja viestijätutkimus 2019
![Kannattaako vaikuttajamarkkinointiin satsata? Kannattaako vaikuttajamarkkinointiin satsata?](/content/dam/cision-fi/articles/medium-twenty20_1da8e8db-843d-4a0e-9351-44f496436eb0-2.jpg)
Kannattaako vaikuttajamarkkinointiin satsata?
Vaikuttajamarkkinointi on ollut ja on edelleen yksi viestinnän ja markkinoinnin nopeimmin kasvavista trendeistä. Yhä useampi brändi tekee yhteistyötä sosiaalisen median […]
![Vaikuttajamarkkinointi - tyhjä arpa vai kultakaivos? Vaikuttajamarkkinointi - tyhjä arpa vai kultakaivos?](/content/dam/cision-fi/erik-lucatero-257494-unsplash-80x80.jpg)
Vaikuttajamarkkinointi - tyhjä arpa vai kultakaivos?
![Tiedottamisen vuosikellolla suunnitelmallisuutta viestintään Tiedottamisen vuosikellolla suunnitelmallisuutta viestintään](/content/dam/cision-fi/articles/medium-iStock-531248774-4.jpg)
Tiedottamisen vuosikellolla suunnitelmallisuutta viestintään
Viestintä on tärkeä osa yrityksen toimintaa ja viestinnällä on mahdollista saavuttaa näkyvyyttä asiakkaiden, median ja muiden tärkeiden sidosryhmien keskuudessa. Tästä […]