Trendiraportti 2023
helmik. 06, 2023

Trendiraportti 2023

Kysyimme viestinnän ja median ammattilaisilta näkemyksiä siitä, miten kulunut vuosi on sujunut medioiden, viestinnän ja PR:n näkövinkkelistä – mikä yllätti, kiinnosti tai jäi erityisesti mieleen. Lisäksi asiantuntijamme kertovat, miltä heidän oma alansa näyttää vuonna 2023.

Tavoittaako tiedotteesi toimittajat? Testaa tiedotteesi tehokkuus ilmaiseksi
lokak. 16, 2019

Tavoittaako tiedotteesi toimittajat? Testaa tiedotteesi tehokkuus ilmaiseksi

Tutkimuksemme mukaan suomalaistoimittajat saavat sähköposteihinsa jopa satoja lehdistötiedotteita viikottain. Tiedotetulvasta voikin olla hankala erottua. Uuden työkalumme avulla voit nyt testata, ovatko oman […]

Sananvapaus uhattuna – mitä tämä tarkoittaa viestijän kannalta?
lokak. 10, 2019

Sananvapaus uhattuna – mitä tämä tarkoittaa viestijän kannalta?

Cisionin vuosittainen toimittaja- ja viestijätutkimus paljasti, että myös suomalaistoimittajat ovat huolissaan sananvapauden tilanteesta ja moni kokeekin lehdistönvapauden kaventuneen viimeisen vuoden […]

 Paneelikeskustelu: viestijät ja journalistit – dynaaminen duo?
lokak. 04, 2019

 Paneelikeskustelu: viestijät ja journalistit – dynaaminen duo?

Syyskuun lopussa järjestetyssä aamiaisseminaarissamme julkaisimme Cisionin vuosittaisen Toimittaja- ja viestijätutkimuksen. Pääset lataamaan tutkimuksen ilmaiseksi täältä. Kutsuimme seminaariin myös kolme nimekästä panelistia keskustelemaan […]

Toimittaja- ja viestijätutkimus 2019
syysk. 24, 2019

Toimittaja- ja viestijätutkimus 2019

Kannattaako vaikuttajamarkkinointiin satsata?
elok. 28, 2019

Kannattaako vaikuttajamarkkinointiin satsata?

Vaikuttajamarkkinointi on ollut ja on edelleen yksi viestinnän ja markkinoinnin nopeimmin kasvavista trendeistä. Yhä useampi brändi tekee yhteistyötä sosiaalisen median […]

Vaikuttajamarkkinointi - tyhjä arpa vai kultakaivos?
elok. 27, 2019

Vaikuttajamarkkinointi - tyhjä arpa vai kultakaivos?

Tiedottamisen vuosikellolla suunnitelmallisuutta viestintään
elok. 20, 2019

Tiedottamisen vuosikellolla suunnitelmallisuutta viestintään

Viestintä on tärkeä osa yrityksen toimintaa ja viestinnällä on mahdollista saavuttaa näkyvyyttä asiakkaiden, median ja muiden tärkeiden sidosryhmien keskuudessa. Tästä […]

Toimittaja soittaa – oletko valmis?
elok. 13, 2019

Toimittaja soittaa – oletko valmis?

Moni viestinnän ammattilainen tavoittelee medianäkyvyyttä organisaationsa uutisille lehdistötiedotteiden avulla. Aina pelkkä tiedote ei kuitenkaan riitä, vaan etenkin isompien uutisten kohdalla […]

Kenelle tiedote kannattaa lähettää?
elok. 06, 2019

Kenelle tiedote kannattaa lähettää?

Tiedottamisen keskiössä on tietysti aina itse tiedote. Hyvin kirjoitettu tiedote saa aina ansaitsemansa mediahuomion. Kuitenkin lähes yhtä tärkeää kuin itse […]

Maksimoi mediahuomio – Cisionin parhaat vinkit toimittajien tavoittamiseen
heinäk. 30, 2019

Maksimoi mediahuomio – Cisionin parhaat vinkit toimittajien tavoittamiseen

Toimittajien tavoittaminen ja tiedotteiden näkyvyys ovat jatkuvasti viestinnän ammattilaisten mielessä. Hyvä uutinen on se, että Cisionin vuosittain julkaiseman State of […]

Tavoita oikeat journalistit ja saavuta viestillesi näkyvyyttä
heinäk. 02, 2019

Tavoita oikeat journalistit ja saavuta viestillesi näkyvyyttä

Kun lähetät lehdistötiedotetta, kenelle ensisijaisesti kohdennat tiedotteesi? Perinteisesti tiedotteet on kohdennettu suurimmille sanomalehdille, tietyn alan erikoisjulkaisuille tai paikallislehdille. Toki tiedotteet […]

5 suurinta viestintämokaa, joihin yritykset syyllistyvät
kesäk. 25, 2019

5 suurinta viestintämokaa, joihin yritykset syyllistyvät

Viestintää ei pääse pakoon yhdessäkään yrityksessä. Etenkin pörssiyhtiöissä viestintä ja avoin tiedottaminen asioista on laissa tarkasti säädetty. Muutkin kuin pörssiyhtiöt […]

Vaikuttajat osaksi viestintästrategiaa
kesäk. 19, 2019

Vaikuttajat osaksi viestintästrategiaa

Sosiaalinen media ja vaikuttajamarkkinointi ovat nyt kaikkien huulilla. Vaikuttajamarkkinointia tehdäänkin tällä hetkellä todella paljon ja esimerkiksi instagram on täyttynyt vaikuttajien […]

Medialla on vaikutusvaltaa – Cisionin ja Milttonin podcast tarjoaa näkökulmia ansaitun median strategioihin
kesäk. 11, 2019

Medialla on vaikutusvaltaa – Cisionin ja Milttonin podcast tarjoaa näkökulmia ansaitun median strategioihin

Cisionin ja Milttonin Mediavaikuttajat-podcastissa keskustellaan median vaikuttavuudesta aina perinteisestä mediasta influencer-markkinointiin saakka. Kolmiosaisessa podcast-sarjassa Cisionin maajohtaja Sanna Kurkela ja Milttonin […]

Perinteisen median toimittaja vaikuttajana
kesäk. 10, 2019

Perinteisen median toimittaja vaikuttajana

Some-vaikuttajat markkinoinnin kuumin trendi
kesäk. 10, 2019

Some-vaikuttajat markkinoinnin kuumin trendi

Ansaittu media osana kampanjointia
kesäk. 10, 2019

Ansaittu media osana kampanjointia

Miten tekoäly vaikuttaa viestinnän tulevaisuuteen?
kesäk. 05, 2019

Miten tekoäly vaikuttaa viestinnän tulevaisuuteen?

Tekoäly on yksi tämän hetken kuumimmista puheenaiheista ja tulevien vuosien aikana tekoälyn odotetaankin muuttavan työskentelytapojamme aina fyysisestä työstä digitaalisiin kampanjoihin […]

Miten sosiaalinen media on muuttanut PR-kenttää?
toukok. 31, 2019

Miten sosiaalinen media on muuttanut PR-kenttää?

Sosiaalista mediaa käyttää maailmanlaajuisesti yli 3,4 miljardia ihmistä. Siksi ei ole mikään ihme, että se on muuttanut suuresti myös viestintää […]

Mitä journalistit odottavat viestijöiltä?
toukok. 21, 2019

Mitä journalistit odottavat viestijöiltä?

Toimittajien ja viestinnän ammattilaisten välinen yhteistyö on parhaimmillaan molempia osapuolia hyödyttävää. Viestinnän ammattilaiset tarjoavat toimittajille juttuaiheita ja sisältöideoita sekä asiantuntijalausuntoja […]

State of the media 2019 - raportti
toukok. 15, 2019

State of the media 2019 - raportti

Menestyksen mittaaminen sosiaalisessa mediassa
toukok. 14, 2019

Menestyksen mittaaminen sosiaalisessa mediassa

Sosiaalisessa mediassa viestiminen on lähes kaikille yrityksille jo arkipäivää. Monella yrityksellä on tarkasti määritelty some-strategia sisältökalentereineen, toiset päivittelevät some-kanaviaan epäsäännöllisen […]

Kuinka tiedote läpi mediassa? 5 vinkkiä parempaan yhteistyöhön toimittajien kanssa
toukok. 07, 2019

Kuinka tiedote läpi mediassa? 5 vinkkiä parempaan yhteistyöhön toimittajien kanssa

Tiedottajan ja viestijän tavoitteena on usein saada yritykselle tärkeä ja positiivinen uutinen leviämään mahdollisimman laajalle mediassa. Siksi asiasta halutaan tiedottaa. […]

Pienen yrityksen viestintä – kuinka viestiä tehokkaasti rajallisilla resursseilla?
toukok. 02, 2019

Pienen yrityksen viestintä – kuinka viestiä tehokkaasti rajallisilla resursseilla?

Laajat viestintästrategiat, tiedottamisen vuosikello ja sisältömarkkinointitiimi. Kun puhutaan yritysviestinnästä, oletetaan usein yrityksen käytössä olevan vähintään kokonaisen viestintätiimin verran henkilöstöä vastaamassa […]