1800

icon alt text

1876

Svenska Telegrambyrån perustetaan

icon alt text

1881

Henry Romeike perusti ensimmäisen “lehtileiketoimiston” Lontooseen

icon alt text

1892

Ruotsin Telegram-toimiston mainososasto luo ja ottaa käyttöön lehtileikepalvelun, jonka nimi on Pressurklipp.

icon alt text

1932-1934

Perustetaan "Bacon's Clipping Bureau", joka ryhtyy tuottamaan mediakirjoja ja laatii ensimmäisen PR-oppaan.

icon alt text

1952

Bacon's julkaisee "Bacon's Publicity Checker"-hakemiston. Se sisältää julkaisujen nimet sekä päätoimittajien ja toimittajien yhteystiedot.

1970

Bacons esittelee palvelut lehdistötiedotteiden lähettämistä varten.

1972

"Bacon's Clipping Bureau" ja "Romeike & Curtice Ltd. of London" yhdistyvät ja alkavat kutsua itseään nimellä "Bacon's Information International".

1995

K-III Communications ostaa Bacon's Informationin ja muuttaa nimensä muotoon Primedia Inc.

1995

Bacon's Information tarjoaa kolmenlaisia palveluja, joihin kuuluvat luettelot, lehdistötiedotteiden jakelu ja lehdistömateriaalin seuranta. Bacon's Information on luokiteltu yhdeksi maan kolmesta parhaasta lehtileikepalvelusta.

1997

Bacon's ja MediaMap ilmoittavat strategisesta liitosta, jossa yhdistetään toisen osapuolen mediatietokanta ja toisen osapuolen PR-ratkaisu.

1999

Sifo Group AB, joka omistaa Pressurklippin, ostaa Romeike Groupin. Yritysoston myötä Sifosta tulee maailman suurin mediaseurantayhtiö. Sifo muuttaa myöhemmin nimensä Observer AB:ksi.

2001

Primedia myy Bacon's Informationin Observer AB:lle. Observer AB on media-analytiikka-alan globaali markkinajohtaja.

2002 - 2005

Bacon's Information ostaa Chicago News, MediaPulse, Media Clips Inc, Delahaye Medialink ja Multivision yritykset.

2007

Bacon's Information ja emoyhtiö Observer AB nimetään uudelleen Cisioniksi. Cisionin kampanjanhallintaohjelmisto lanseerataan nimellä CisionPoint.

2014 - 2015

Cision sulautuu Vocusiin ja lisää Gorkan Groupin, Visible Technologiesin, PRWebin, Help a Reporter Outin (HARO), iContactin ja ViralHeatin valikoimaansa.

2016

Cision ostaa PR Newswiren, johon kuuluvat CNW, Multivu, ProfNet, PRNJ ja VPO.

2017

Cision ostaa Bulletin Intelligencen, Capitol Acquisition Corp. III integroituu Cisionin kanssa ja muuttuu pörssiyhtiöksi. Cision ostaa myös L'Argus de la Pressen.

2017

Cision listautuu New Yorkin pörssiin nimellä (NYSE:CISN).

2017

Cision ostaa digitaalisen median seurantaratkaisuihin erikoistuneen CEDROM-SNI Inc:n

logo alt text

2018

Cision ostaa Prime Researchin, jonka ansiosta Cisionin maailmanlaajuinen johtoasema media-analytiikan, Insightin ja ROI-analyysin asiantuntijapalveluissa vahvistuu. Lisäksi yrityskauppa edistää edelleen tekoälyn ja koneoppimisen kehittämistä.

2018

Cision ostaa ShareIQ Visual Recognition Technologyn. ShareIQ-teknologian lisääminen Cision Communications Cloud -palveluun tekee Cisionista ensimmäisen ansaitun median alustan, jolla voidaan seurata, analysoida ja antaa lisäarvoa sekä teksti- että visuaaliselle sisällölle.

2019

Cision ostaa johtavan sosiaalisen median yrityksen Falcon.io:n ja Trendkiten, joka on johtava mediaseurannan, mittauspalveluiden, sosiaalisen median vaikuttajahallinnan ja sitouttamistyökalujen tarjoaja.

2020

Cision ilmoittaa, että Platinum Equity on ostanut sen noin 2,8 miljardin dollarilla.

2020

31.1.2020 Cisionin osakkeiden kaupankäynti New Yorkin pörssissä lopetettiin ennen markkinoiden avautumista ja Cisionista tuli jälleen yksityisessä omistuksessa oleva yritys.

2021

Cision ostaa Brandwatchin, joka on digitaalisen kuluttajatiedon ja sosiaalisen median kuuntelun maailmanlaajuinen markkinajohtaja.