2024 State of the Media - Global Report
Discover the latest insights from Cision's State of the Media Report, based on a survey of 3,000 journalists worldwide. Uncover the keys to capturing journalists' attention, mastering communication channels, and crafting the perfect PR pitch. Gain actionable strategies to enhance media relations and secure earned media coverage.
Pitkäjänteistä sijoittajaviestintää ei kannata hylätä koronan takia
Koronakriisin akuutti vaihe on ohi, mutta monessa yrityksessä kriisi jatkuu muodossa tai toisessa vielä pitkään. Sopeuttamistoimet, uusiksi menneet ennusteet ja […]
Näin rakennat vahvan suhteen toimittajiin
Pitchaaminen vai tiedote – kumpaa kannattaa suosia?
Monelle viestinnän ammattilaiselle lehdistötiedotteen kirjoittaminen ja jakelu räätälöidyille toimittajalistoille sujuu jo rutiinilla. Toisaalta henkilökohtaisempi lähestyminen, eli pitchaaminen saattaa tuntua edelleen […]
Mitä toimittajat toivovat viestijöiltä korona-aikana?
Julkaisimme hiljattain vuosittaisen State of the Media -tutkimuksemme. Median tilanteesta ei vuonna 2020 voida puhua mainitsematta koronapandemiaa, joten lähetimme toimittajille […]
Viestijä, syyllistytkö näihin virheisiin?
Cisionin vuosittaisessa State of the Media -tutkimuksessa nousi jälleen tänä vuonna esiin muutamia asioita, joita toimittajat viestijöiltä toivoisivat. Etenkin juttuaiheita […]
State of the Media 2020
Onko koronasta pakko viestiä? Vinkkejä poikkeusajan viestintään
Poikkeuksellinen ja epävarma tilanne jatkuu Suomessa edelleen. Itse sairauden ja sen hillitsemisen lisäksi keskustelu käy kuumana myös tilanteen talousvaikutuksista. Keräsimme […]
“Avoin viestintä huonoistakin asioista luo luottamusta”
Koronaepidemia on syössyt talouden epävarmuuden aikaan ja nyt eletään monella tavalla haastavaa aikaa myös sijoittajaviestinnän kannalta. Moni yritys joutuu viestimään […]
Asiantuntija: kriisitilanteessa sisäisen viestinnän rooli on keskeinen
Strategisen viestinnän ja muun muassa maineenhallinnan asiantuntija Riitta Laine Pohjoisranta BCW:ltä muistuttaa, että kriisitilanteessa myös sisäisen viestinnän rooli on tärkeä. […]
Webinaarin järjestäminen – näillä vinkeillä onnistut ja vältät yleisimmät virheet
Yhä useampi yritys joutuu perumaan tapahtumiaan koronaepidemian vuoksi. Nyt onkin oikea aika miettiä, voisiko yleisölle jakaa tietoa webinaarien avulla. Falcon.io on […]
Haastattelu: Asiantuntijan vinkit onnistuneeseen kriisiviestintään
Koronaepidemian leviäminen Suomeen on monelle yritykselle kriisi, joka vaatii strategista viestintää asiakkaille ja sidosryhmille. Miten viestiä kriisistä, joka koskettaa kaikkia […]
Muistilista kriisiviestintään
5 vinkkiä vaikuttavampaan viestintään
Vaikuttajat ja vaikuttavuus ovat olleet markkinoinnin ja viestinnän kuumin puheenaihe viime vuosina, eikä loppua näy. Vaikuttajat eivät kuitenkaan ole uusi ilmiö, […]
Viestijän opas vaikuttavaan viestintään
Etsimme Account Manageria Cisionin tiimiin
Etsimme Cisionille kunnianhimoista Account Manageria asiakkuudenhoitotiimiin Autotaloon Kampin toimistoomme! Keskityt sinulle osoitettujen, olemassa olevien asiakkaiden hoitoon sekä tilaisuuden tullen uusien myyntimahdollisuuksien kartoittamiseen. Tunnistat asiakkaidesi tarpeet ja […]
Vieraskynä: Sosiaalinen media ja IR-viestintä
Cisionin Pohjoismainen toimitusjohtaja Magnus Thell pohtii vieraskynätekstissään sosiaalisen median ja vaikuttajien hyödyntämistä sijoittajaviestinnässä. Toistaiseksi sosiaalista mediaa ei Pohjoismaissa juurikaan hyödynnetä […]
Onnistunut IR-viestintä toimii tulkkina yrityksen ja sijoittajien välillä
Sijoittajaviestintää ohjaavat tiukat säädökset, mutta myös näiden säädösten sisään mahtuu monenlaisia tapoja hoitaa sijoittajaviestintää. Menestyksekkäästi sijoittajasuhteitaan hoitavan IR-tiimin tulee kuitenkin muistaa […]
Päivitä lehdistötiedotteesi uudelle vuosikymmenelle
Millaista sisältöä toimittajille kannattaa lähettää?
Lehdistötiedote on perinteisin tapa lähettää yrityksen uutisia toimittajille ja tavoitella sitä kautta medianäkyvyyttä. Perinteinen tiedote toimii edelleen melko hyvin ja toimittajat […]
10 Pitchausvinkkiä toimittajien tavoittamiseen
Miksi viestinnän ammattilaisen tulisi kiinnostua hakukoneoptimoinnista?
Hakukoneoptimointi eli SEO on perinteisesti mielletty digitaalisen markkinoinnin työkaluksi. Käytännössä hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan yrityksen verkkosivujen sijoitusta esimerkiksi Googlen hakutuloksissa. Yrityksen kannalta on tärkeää, […]
PR & SEO - mitä viestijän tulee tietää hakukoneoptimoinnista?
Kuinka hallita sijoittajien odotuksia sijoittajaviestinnän keinoin?
Sijoittajaviestinnän tehtävänä on kommunikoida yrityksen tarinaa ja taloudellista tilannetta sijoittajille ja muille sidosryhmille. Tavoitteena on, että yrityksen arvostus markkinoilla olisi mahdollisimman […]
Viestitkö tulevaisuudessa ihmisille vai roboteille?
Lukeeko pörssitiedotteesi ihminen vai robotti? Tulevaisuudessa tiedotteen saattaakin lukea yhä useammin robotti tai jokin muu tekoälyä hyödyntävä algoritmi. Mistä oikein on […]