2024 State of the Media - Global Report
toukok. 08, 2024

2024 State of the Media - Global Report

Discover the latest insights from Cision's State of the Media Report, based on a survey of 3,000 journalists worldwide. Uncover the keys to capturing journalists' attention, mastering communication channels, and crafting the perfect PR pitch. Gain actionable strategies to enhance media relations and secure earned media coverage.

Pitkäjänteistä sijoittajaviestintää ei kannata hylätä koronan takia
kesäk. 04, 2020

Pitkäjänteistä sijoittajaviestintää ei kannata hylätä koronan takia

Koronakriisin akuutti vaihe on ohi, mutta monessa yrityksessä kriisi jatkuu muodossa tai toisessa vielä pitkään. Sopeuttamistoimet, uusiksi menneet ennusteet ja […]

Näin rakennat vahvan suhteen toimittajiin
kesäk. 02, 2020

Näin rakennat vahvan suhteen toimittajiin

Pitchaaminen vai tiedote – kumpaa kannattaa suosia?
kesäk. 01, 2020

Pitchaaminen vai tiedote – kumpaa kannattaa suosia?

Monelle viestinnän ammattilaiselle lehdistötiedotteen kirjoittaminen ja jakelu räätälöidyille toimittajalistoille sujuu jo rutiinilla. Toisaalta henkilökohtaisempi lähestyminen, eli pitchaaminen saattaa tuntua edelleen […]

Mitä toimittajat toivovat viestijöiltä korona-aikana?
toukok. 08, 2020

Mitä toimittajat toivovat viestijöiltä korona-aikana?

Julkaisimme hiljattain vuosittaisen State of the Media -tutkimuksemme. Median tilanteesta ei vuonna 2020 voida puhua mainitsematta koronapandemiaa, joten lähetimme toimittajille […]

Viestijä, syyllistytkö näihin virheisiin?
toukok. 07, 2020

Viestijä, syyllistytkö näihin virheisiin?

Cisionin vuosittaisessa State of the Media -tutkimuksessa nousi jälleen tänä vuonna esiin muutamia asioita, joita toimittajat viestijöiltä toivoisivat. Etenkin juttuaiheita […]

State of the Media 2020
huhtik. 29, 2020

State of the Media 2020

Onko koronasta pakko viestiä? Vinkkejä poikkeusajan viestintään
huhtik. 09, 2020

Onko koronasta pakko viestiä? Vinkkejä poikkeusajan viestintään

Poikkeuksellinen ja epävarma tilanne jatkuu Suomessa edelleen. Itse sairauden ja sen hillitsemisen lisäksi keskustelu käy kuumana myös tilanteen talousvaikutuksista. Keräsimme […]

“Avoin viestintä huonoistakin asioista luo luottamusta”
huhtik. 02, 2020

“Avoin viestintä huonoistakin asioista luo luottamusta”

Koronaepidemia on syössyt talouden epävarmuuden aikaan ja nyt eletään monella tavalla haastavaa aikaa myös sijoittajaviestinnän kannalta. Moni yritys joutuu viestimään […]

Asiantuntija: kriisitilanteessa sisäisen viestinnän rooli on keskeinen
maalisk. 26, 2020

Asiantuntija: kriisitilanteessa sisäisen viestinnän rooli on keskeinen

Strategisen viestinnän ja muun muassa maineenhallinnan asiantuntija Riitta Laine Pohjoisranta BCW:ltä muistuttaa, että kriisitilanteessa myös sisäisen viestinnän rooli on tärkeä. […]

Webinaarin järjestäminen – näillä vinkeillä onnistut ja vältät yleisimmät virheet
maalisk. 25, 2020

Webinaarin järjestäminen – näillä vinkeillä onnistut ja vältät yleisimmät virheet

Yhä useampi yritys joutuu perumaan tapahtumiaan koronaepidemian vuoksi. Nyt onkin oikea aika miettiä, voisiko yleisölle jakaa tietoa webinaarien avulla. Falcon.io on […]

Haastattelu: Asiantuntijan vinkit onnistuneeseen kriisiviestintään
maalisk. 23, 2020

Haastattelu: Asiantuntijan vinkit onnistuneeseen kriisiviestintään

Koronaepidemian leviäminen Suomeen on monelle yritykselle kriisi, joka vaatii strategista viestintää asiakkaille ja sidosryhmille. Miten viestiä kriisistä, joka koskettaa kaikkia […]

Muistilista kriisiviestintään
maalisk. 18, 2020

Muistilista kriisiviestintään

5 vinkkiä vaikuttavampaan viestintään
maalisk. 05, 2020

5 vinkkiä vaikuttavampaan viestintään

Vaikuttajat ja vaikuttavuus ovat olleet markkinoinnin ja viestinnän kuumin puheenaihe viime vuosina, eikä loppua näy. Vaikuttajat eivät kuitenkaan ole uusi ilmiö, […]

Viestijän opas vaikuttavaan viestintään
maalisk. 04, 2020

Viestijän opas vaikuttavaan viestintään

Etsimme Account Manageria Cisionin tiimiin
helmik. 28, 2020

Etsimme Account Manageria Cisionin tiimiin

Etsimme Cisionille kunnianhimoista Account Manageria asiakkuudenhoitotiimiin Autotaloon Kampin toimistoomme!   Keskityt sinulle osoitettujen, olemassa olevien asiakkaiden hoitoon sekä tilaisuuden tullen uusien myyntimahdollisuuksien kartoittamiseen. Tunnistat asiakkaidesi tarpeet ja […]

Vieraskynä: Sosiaalinen media ja IR-viestintä
helmik. 25, 2020

Vieraskynä: Sosiaalinen media ja IR-viestintä

Cisionin Pohjoismainen toimitusjohtaja Magnus Thell pohtii vieraskynätekstissään sosiaalisen median ja vaikuttajien hyödyntämistä sijoittajaviestinnässä. Toistaiseksi sosiaalista mediaa ei Pohjoismaissa juurikaan hyödynnetä […]

Onnistunut IR-viestintä toimii tulkkina yrityksen ja sijoittajien välillä
helmik. 25, 2020

Onnistunut IR-viestintä toimii tulkkina yrityksen ja sijoittajien välillä

Sijoittajaviestintää ohjaavat tiukat säädökset, mutta myös näiden säädösten sisään mahtuu monenlaisia tapoja hoitaa sijoittajaviestintää. Menestyksekkäästi sijoittajasuhteitaan hoitavan IR-tiimin tulee kuitenkin muistaa […]

Päivitä lehdistötiedotteesi uudelle vuosikymmenelle
helmik. 19, 2020

Päivitä lehdistötiedotteesi uudelle vuosikymmenelle

Millaista sisältöä toimittajille kannattaa lähettää?
helmik. 18, 2020

Millaista sisältöä toimittajille kannattaa lähettää?

Lehdistötiedote on perinteisin tapa lähettää yrityksen uutisia toimittajille ja tavoitella sitä kautta medianäkyvyyttä. Perinteinen tiedote toimii edelleen melko hyvin ja toimittajat […]

10 Pitchausvinkkiä toimittajien tavoittamiseen
helmik. 09, 2020

10 Pitchausvinkkiä toimittajien tavoittamiseen

Miksi viestinnän ammattilaisen tulisi kiinnostua hakukoneoptimoinnista?
helmik. 04, 2020

Miksi viestinnän ammattilaisen tulisi kiinnostua hakukoneoptimoinnista?

Hakukoneoptimointi eli SEO on perinteisesti mielletty digitaalisen markkinoinnin työkaluksi. Käytännössä hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan yrityksen verkkosivujen sijoitusta esimerkiksi Googlen hakutuloksissa. Yrityksen kannalta on tärkeää, […]

PR & SEO - mitä viestijän tulee tietää hakukoneoptimoinnista?
helmik. 03, 2020

PR & SEO - mitä viestijän tulee tietää hakukoneoptimoinnista?

Kuinka hallita sijoittajien odotuksia sijoittajaviestinnän keinoin?
tammik. 28, 2020

Kuinka hallita sijoittajien odotuksia sijoittajaviestinnän keinoin?

Sijoittajaviestinnän tehtävänä on kommunikoida yrityksen tarinaa ja taloudellista tilannetta sijoittajille ja muille sidosryhmille. Tavoitteena on, että yrityksen arvostus markkinoilla olisi mahdollisimman […]

Viestitkö tulevaisuudessa ihmisille vai roboteille?
tammik. 28, 2020

Viestitkö tulevaisuudessa ihmisille vai roboteille?

Lukeeko pörssitiedotteesi ihminen vai robotti? Tulevaisuudessa tiedotteen saattaakin lukea yhä useammin robotti tai jokin muu tekoälyä hyödyntävä algoritmi. Mistä oikein on […]