
Trendiraportti 2023
Kysyimme viestinnän ja median ammattilaisilta näkemyksiä siitä, miten kulunut vuosi on sujunut medioiden, viestinnän ja PR:n näkövinkkelistä – mikä yllätti, kiinnosti tai jäi erityisesti mieleen. Lisäksi asiantuntijamme kertovat, miltä heidän oma alansa näyttää vuonna 2023.

Joe Coveney kertoo OTC-kaupankäynnistä ja cross border tradingistä
OTC-kaupankäynti (Over-the-Counter) viittaa osakkeiden myyntiprosessiin, jota esimerkiksi pohjoismaiset pörssiyhtiöt voivat hyödyntää, vaikkei niitä olisikaan listattu mihinkään viralliseen pörssiin, kuten esimerkiksi […]

Mitä sijoittajaviestijän tulisi tietää ESEF-raportointimuodosta ja sen voimaantulosta?
Uusi yhtenäinen sähköinen raportointimuoto eli ESEF vaikuttaa sijoittajaviestintää hoitavien asiantuntijoiden työhön mahdollisesti jo vuoden 2020 tilinpäätöksestä alkaen. Koronapandemian vuoksi voimaantuloa […]

Maria Leijon: Näin päivitämme mediatietokantaamme
Käyttämällä maakohtaisia mediatietokantoja tavoitat haluamasi vastaanottajat kohdemaassasi. Cisionilla paikallisten tutkimustiimien luomat tietokannat yhdistetään yhdeksi maailmanlaajuiseksi mediatietokannaksi. Näin saat globaalin kattavuuden paikallisella tarkkuudella. Kuinka mediatietokantamme pidetään ajan tasalla, […]

Kansainvälistä näkyvyyttä tiedotteelle Wire-jakeluiden avulla
Lehdistö- ja pörssitiedotteet pitävät yhä pintansa, mutta maailmalla yhä useammat yritykset hakevat näkyvyyttä Wire-jakeluilla, jotka ovat suora väylä maailman johtavien […]

“Vahva sijoittajatarina uskaltaa porautua myös haasteisiin”
Koronakriisin ja epävarmuuden aikoina moni yritys on keskittynyt viestinnässään lähinnä kriisin hallintaan ja muutoksista tiedottamiseen. Epävarmuuden pitkittyessä ja yhtiöiden siirtyessä […]

12 Vinkkiä sisältöjen optimointiin

Tommi Järvenpää: ”On tärkeää pitää aktiviteettitaso korkealla, kun viestitään pääomamarkkinoille”
Erilaiset lait ja rajoitukset ovat muuttaneet sijoittajasuhdeviestijöiden arjen ja näyttää siltä, että osa uusista käytännöistä on tullut jäädäkseen. Kysyimme vastavalitulta […]

Elina Melgin: “Viestijän työ on entistä vaativampaa”
Olemme palanneet uudennäköiseen arkeen ja kesäloma tuntuu jo kaukaiselta muistolta. Muuttunut arki vaikuttaa myös viestinnän ammattilaisten elämään. Kysyimme Fil.tri Elina […]

“Nyt jos koskaan on hyvä muistaa, että sijoittajaviestintä on odotusten hallintaa.”
Yhteiskunta on hiljalleen avautumassa koronapandemian jäljiltä, ja kriisin akuutti vaihe alkaa olla ohi. Pandemia riehuu kuitenkin edelleen maailmalla, eikä tilanne […]

Pitkäjänteistä sijoittajaviestintää ei kannata hylätä koronan takia
Koronakriisin akuutti vaihe on ohi, mutta monessa yrityksessä kriisi jatkuu muodossa tai toisessa vielä pitkään. Sopeuttamistoimet, uusiksi menneet ennusteet ja […]

Näin rakennat vahvan suhteen toimittajiin

Pitchaaminen vai tiedote – kumpaa kannattaa suosia?
Monelle viestinnän ammattilaiselle lehdistötiedotteen kirjoittaminen ja jakelu räätälöidyille toimittajalistoille sujuu jo rutiinilla. Toisaalta henkilökohtaisempi lähestyminen, eli pitchaaminen saattaa tuntua edelleen […]

Mitä toimittajat toivovat viestijöiltä korona-aikana?
Julkaisimme hiljattain vuosittaisen State of the Media -tutkimuksemme. Median tilanteesta ei vuonna 2020 voida puhua mainitsematta koronapandemiaa, joten lähetimme toimittajille […]

Viestijä, syyllistytkö näihin virheisiin?
Cisionin vuosittaisessa State of the Media -tutkimuksessa nousi jälleen tänä vuonna esiin muutamia asioita, joita toimittajat viestijöiltä toivoisivat. Etenkin juttuaiheita […]

State of the Media 2020

Onko koronasta pakko viestiä? Vinkkejä poikkeusajan viestintään
Poikkeuksellinen ja epävarma tilanne jatkuu Suomessa edelleen. Itse sairauden ja sen hillitsemisen lisäksi keskustelu käy kuumana myös tilanteen talousvaikutuksista. Keräsimme […]

“Avoin viestintä huonoistakin asioista luo luottamusta”
Koronaepidemia on syössyt talouden epävarmuuden aikaan ja nyt eletään monella tavalla haastavaa aikaa myös sijoittajaviestinnän kannalta. Moni yritys joutuu viestimään […]

Asiantuntija: kriisitilanteessa sisäisen viestinnän rooli on keskeinen
Strategisen viestinnän ja muun muassa maineenhallinnan asiantuntija Riitta Laine Pohjoisranta BCW:ltä muistuttaa, että kriisitilanteessa myös sisäisen viestinnän rooli on tärkeä. […]

Webinaarin järjestäminen – näillä vinkeillä onnistut ja vältät yleisimmät virheet
Yhä useampi yritys joutuu perumaan tapahtumiaan koronaepidemian vuoksi. Nyt onkin oikea aika miettiä, voisiko yleisölle jakaa tietoa webinaarien avulla. Falcon.io on […]

Haastattelu: Asiantuntijan vinkit onnistuneeseen kriisiviestintään
Koronaepidemian leviäminen Suomeen on monelle yritykselle kriisi, joka vaatii strategista viestintää asiakkaille ja sidosryhmille. Miten viestiä kriisistä, joka koskettaa kaikkia […]

Muistilista kriisiviestintään

5 vinkkiä vaikuttavampaan viestintään
Vaikuttajat ja vaikuttavuus ovat olleet markkinoinnin ja viestinnän kuumin puheenaihe viime vuosina, eikä loppua näy. Vaikuttajat eivät kuitenkaan ole uusi ilmiö, […]

Viestijän opas vaikuttavaan viestintään

Etsimme Account Manageria Cisionin tiimiin
Etsimme Cisionille kunnianhimoista Account Manageria asiakkuudenhoitotiimiin Autotaloon Kampin toimistoomme! Keskityt sinulle osoitettujen, olemassa olevien asiakkaiden hoitoon sekä tilaisuuden tullen uusien myyntimahdollisuuksien kartoittamiseen. Tunnistat asiakkaidesi tarpeet ja […]