.png)
Cision State of the Media 2023 Finland
Cisionin State of the Media 2023 on vuosittainen kyselytutkimus, jossa toimittajat 17 maassa vastaavat kysymyksiin jokapäiväisestä työstään ja yhteydenpidostaan viestijöihin. Tutkimuksen tavoitteena on lisätä viestijöiden ymmärrystä journalismin olosuhteista, jotta voidaan parantaa suhdetoimintaa.

PR-kampanjaan sopivan mediakontaktilistan rakentaminen
PR-kampanjaan sopivan mediakontaktilistan rakentaminen Oikeiden toimittajakontaktien valitseminen on olennaisen tärkeää onnistuneen viestintäkampanjan kannalta, mutta liian monet ammattilaiset väittävät, että heiltä puuttuvat tällä hetkellä […]

IAA Mobility 2021: Uusi konsepti - uusia ideoita

Onnistu hakukoneoptimoinnissa

Tiedätkö mitä brändistäsi puhutaan?
Viestintätyön vaikuttavuuden mittaaminen ja systemaattinen arviointi on ollut yksi viestinnän suurimmista haasteista jo pitkään. Kattava mediaseuranta antaa vankan perustan tälle […]

Vähemmän spämmiä, enemmän dataa ja tiedotteita – näitä asioita toimittajat kaipaavat viestijöiltä
Vuoden 2021 State of the Media –tutkimus paljastaa muutoksen suomalaistoimittajien työoloissa. Viimeisen vuoden aikana henkilöstövaje ja resurssien puute ovat nousseet […]

State of the Media 2021 – Suomen tulokset

State of the media 2021

IR trendit ja haasteet vuodelle 2021

State of Investor Relations 2021

Laura Lindholm: Mitä jokaisen pohjoismaisen pörssiyhtiön pitäisi tietää Gamestop-ilmiöstä
Laura Lindholm neuvoo Milttonilla yhtiöitä kriittisissä viestintätilanteissa, jotka usein liittyvät pääomamarkkinatransaktioihin tai sijoittajasuhteisiin. Tämäkin teksti perustuu keskusteluun, johon osallistui myös […]

Nadin Vernon kertoo Cisionin kansainvälisistä Insights-palveluista
Yrityksillä on yhä useammin tarvetta osoittaa viestinnän merkitys ja vaikutukset organisaatiolle. Analyysipalveluiden avulla pystytään tekemään tietoon pohjautuvia päätöksiä, sekä operatiivisella […]

Joe Coveney kertoo OTC-kaupankäynnistä ja cross border tradingistä
OTC-kaupankäynti (Over-the-Counter) viittaa osakkeiden myyntiprosessiin, jota esimerkiksi pohjoismaiset pörssiyhtiöt voivat hyödyntää, vaikkei niitä olisikaan listattu mihinkään viralliseen pörssiin, kuten esimerkiksi […]

Mitä sijoittajaviestijän tulisi tietää ESEF-raportointimuodosta ja sen voimaantulosta?
Uusi yhtenäinen sähköinen raportointimuoto eli ESEF vaikuttaa sijoittajaviestintää hoitavien asiantuntijoiden työhön mahdollisesti jo vuoden 2020 tilinpäätöksestä alkaen. Koronapandemian vuoksi voimaantuloa […]

Maria Leijon: Näin päivitämme mediatietokantaamme
Käyttämällä maakohtaisia mediatietokantoja tavoitat haluamasi vastaanottajat kohdemaassasi. Cisionilla paikallisten tutkimustiimien luomat tietokannat yhdistetään yhdeksi maailmanlaajuiseksi mediatietokannaksi. Näin saat globaalin kattavuuden paikallisella tarkkuudella. Kuinka mediatietokantamme pidetään ajan tasalla, […]

Kansainvälistä näkyvyyttä tiedotteelle Wire-jakeluiden avulla
Lehdistö- ja pörssitiedotteet pitävät yhä pintansa, mutta maailmalla yhä useammat yritykset hakevat näkyvyyttä Wire-jakeluilla, jotka ovat suora väylä maailman johtavien […]

“Vahva sijoittajatarina uskaltaa porautua myös haasteisiin”
Koronakriisin ja epävarmuuden aikoina moni yritys on keskittynyt viestinnässään lähinnä kriisin hallintaan ja muutoksista tiedottamiseen. Epävarmuuden pitkittyessä ja yhtiöiden siirtyessä […]

12 Vinkkiä sisältöjen optimointiin

Tommi Järvenpää: ”On tärkeää pitää aktiviteettitaso korkealla, kun viestitään pääomamarkkinoille”
Erilaiset lait ja rajoitukset ovat muuttaneet sijoittajasuhdeviestijöiden arjen ja näyttää siltä, että osa uusista käytännöistä on tullut jäädäkseen. Kysyimme vastavalitulta […]

Elina Melgin: “Viestijän työ on entistä vaativampaa”
Olemme palanneet uudennäköiseen arkeen ja kesäloma tuntuu jo kaukaiselta muistolta. Muuttunut arki vaikuttaa myös viestinnän ammattilaisten elämään. Kysyimme Fil.tri Elina […]

“Nyt jos koskaan on hyvä muistaa, että sijoittajaviestintä on odotusten hallintaa.”
Yhteiskunta on hiljalleen avautumassa koronapandemian jäljiltä, ja kriisin akuutti vaihe alkaa olla ohi. Pandemia riehuu kuitenkin edelleen maailmalla, eikä tilanne […]

Pitkäjänteistä sijoittajaviestintää ei kannata hylätä koronan takia
Koronakriisin akuutti vaihe on ohi, mutta monessa yrityksessä kriisi jatkuu muodossa tai toisessa vielä pitkään. Sopeuttamistoimet, uusiksi menneet ennusteet ja […]

Näin rakennat vahvan suhteen toimittajiin

Pitchaaminen vai tiedote – kumpaa kannattaa suosia?
Monelle viestinnän ammattilaiselle lehdistötiedotteen kirjoittaminen ja jakelu räätälöidyille toimittajalistoille sujuu jo rutiinilla. Toisaalta henkilökohtaisempi lähestyminen, eli pitchaaminen saattaa tuntua edelleen […]

Mitä toimittajat toivovat viestijöiltä korona-aikana?
Julkaisimme hiljattain vuosittaisen State of the Media -tutkimuksemme. Median tilanteesta ei vuonna 2020 voida puhua mainitsematta koronapandemiaa, joten lähetimme toimittajille […]