2024 State of the Media - Global Report
Discover the latest insights from Cision's State of the Media Report, based on a survey of 3,000 journalists worldwide. Uncover the keys to capturing journalists' attention, mastering communication channels, and crafting the perfect PR pitch. Gain actionable strategies to enhance media relations and secure earned media coverage.
State of the Press Release 2024
As the cornerstone of a well-rounded communications strategy, the press release is the most trusted and effective tool for PR and communications professionals across the industry. No other report provides comprehensive data-driven insights to help PR professionals understand the landscape of press release distribution and how to tailor their message to increase engagement with those who matter most.
The Ultimate Guide from PR Newswire on Creating a Compelling Press Release
Tutustu PR Newswiren kattavaan opaaseen vaikuttavien lehdistötiedotteiden laatimiseksi. Tämä resurssi tarjoaa arvokkaita näkemyksiä ja asiantuntijavinkkejä auttaakseen sinua luomaan kiinnostavia ja vaikuttavia ilmoituksia, jotka herättävät huomiota.
Cision State of the Media 2023 Finland
Cisionin State of the Media 2023 on vuosittainen kyselytutkimus, jossa toimittajat 17 maassa vastaavat kysymyksiin jokapäiväisestä työstään ja yhteydenpidostaan viestijöihin. Tutkimuksen tavoitteena on lisätä viestijöiden ymmärrystä journalismin olosuhteista, jotta voidaan parantaa suhdetoimintaa.
Näin pitchaat juttusi medialle
Mikä on toimivan mediapitchin salaisuus? Kysyimme suomalaisilta toimittajilta, mitä he viestijöiltä toivovat ja millainen yhteydenotto herättää heidän huomionsa. Tutkimuksessa selvisi, että he kaipaavat ennen kaikkea valmiiksi mietittyjä ja hyvin taustoitettuja aiheita, mutta mitä muuta viestijän tulisi huomioida? Lue blogistamme parhaat vinkit onnistuneeseen mediapitchaukseen.
Viisi vinkkiä toimivan mediasuhteen rakentamiseksi
Mediakentän pirstaloituminen aiheuttaa haasteita journalismille, ja toimittajat kamppailevat säilyttääkseen roolinsa mediamurroksessa. Haastavassa tilanteessa toimittajat tarvitsevat tukea ja toimivia suhteita muihin viestinnän ammattilaisiin. Ne, jotka käyttävät aikaa ja panostavat jatkuvasti hyvän suhteen luomiseen, saavat myös suurimmat ammatilliset palkinnot. Blogissa kerromme, mitä toimittajat kaipaavat viestijöiltä, ja miten viestijät voivat rakentaa molempia osapuolia hyödyttävän suhteen.
Cision State of the Media 2023
Cision julkaisee 14. kerran State of the Media -raportin, jonka vuosittaiseen kyselytutkimukseen yli 3 000 toimittajaa 17 maassa vastasi kysymyksiin päivittäisestä työstään ja vuorovaikutuksestaan viestijöiden kanssa. Raportti tarjoaa tietoa toimittajien suurimmista haasteista, alan kehittymisestä jatkuvasti uusien tekniikoiden myötä, ja siitä, mitä tämä tarkoittaa viestijöille ja PR-ammattilaisille heidän suhteissaan toimittajiin.
PR Handbook Western Europe Edition
Uusin raporttimme PR Handbook Western Europe antaa ohjeita viestijöille, jotka haluavat saavuttaa parhaan mahdollisen tuloksen UK:ssa, Saksassa ja Ranskassa. Kunkin maan johtavat PR-asiantuntijat jakavat parhaat vinkkinsä miten menestyä viestinnässäsi, ja käytännön ohjeita, joiden avulla viestinnän vaikuttavuus ja tehokkuus näillä markkinoilla voidaan maksimoida.
Kansainvälinen mediajakelu poiki Merus Powerille yhteydenottoja ympäri maailman
Merus Power julkaisi tiedotteen 20 miljoonan euron tilauksesta, jonka tarkoituksena on toimittaa suuri sähkövarasto uusiutuvan energian hankekehittäjänä ja rahastonhoitajana tunnetulle Taaleri Energialle. Cisionin PR Newswire -jakelun kautta saavutettiin halutut kohderyhmät ja luotiin tunnettuutta vihreää siirtymää edistävästä teknologiayrityksestä. Kasvavan pörssiyhtiön markkinointiviestinnän suurinta kohderyhmää ovat erityisesti vastuullisuutta arvostavat sijoittajat.
Steameryn PR-koneisto kulkee täyttä höyryä datan avulla
Käytämme ostamiamme vaatteita keskimäärin seitsemän kertaa ennen kuin luovumme niistä. Ruotsalainen vaatteiden huoltolaitteita valmistava Steamery haluaa muuttaa tämän toimintatavan ja opastaa ihmisiä kohti kestävämpää tapaa kuluttaa sekä pitää huolta vaatteistaan.
Webinaari: AI and the Future of Comms Teams
Tekoäly on muokannut työskentelytapojamme jo jonkin aikaa, mutta ChatGPT:n ja generatiivisen tekoälyn ilmaantuminen vuonna 2023 on nostanut valokeilaan luovan alan ja viestinnän maailman. Webinaarissa pureudumme siihen, miten tekoäly voi helpottaa viestijöiden työtä ja miksi teknologian ja ihmisen yhdistelmä on tärkeä PR:ssä.
Global Comms 2023 raportti
Lähes puolet viestintäjohtajista raportoi suoraan toimitusjohtajalle. Ja yli puolet kokevat, että heidän työstään on tullut haastavampaa. Tämä ja paljon muuta käy ilmi PR Weekin ja Cisionin Global Comms 2023 -raportista.
Media-analyysi: Mobile World Congress Barcelona 2023
Mobile World Congress Barcelona 2023 kokosi yhteen maailmanlaajuiset matkapuhelinoperaattorit, laitevalmistajat, teknologiatoimittajat ja kaikki tekniikan tulevaisuudesta kiinnostuneet.
Media Coffee: Miten kommunikoida toimittajien kanssa Intiassa?
Media Coffee -sarjassamme haastattelemme johtavien organisaatioiden toimittajia eri puolilta maailmaa selvittääksemme parhaat tavat kommunikoida median kanssa. Tässä haastattelussa kuulemme ANI:n multimedia- ja myyntipäällikkö Sanjay Mehraa Intian mediakentästä ja saamme hänen parhaat vinkkinsä PR-ammattilaisille, ollessaan tekemisissä alueen toimittajien kanssa.
PR HANDBOOK Western Europe | Ranska | Véronique Bourgeois
Seuraavana Véronique Bourgeois, PR Associative Director Monet + Associés -yhtiöstä, liittyy seuraamme kertomaan miten mediasuhteiden hoitaminen Ranskassa onnistuu.
Media-analyysi: World Economic Forum 2023
Mediajulkisuuden voimakas lisääntyminen, Zelenskyn osallistuminen ja jonkin verran negatiivista julkisuutta. Näin kertoo Cision Insightsin media-analyysi Davosissa järjestettävästä Maailman talousfoorumista. Lataa koko raportti ja lue lisää siitä, miten yritykset voivat parhaiten osallistua suurtapahtumiin.
Nämä kolme trendiä tulevat määrittelemään vuotta 2023
Siirryimme vuoteen 2023 poikkeuksellisten aikojen saattelemana, mutta myös teknologisen kehityksen huimassa noususuunnassa. Sen ytimessä ovat esimerkiksi tekoälyn kehittyminen entistä etevämmäksi luovan työn apulaiseksi, korostunut tarve tietoturvalle sekä metaversumin mahdollisuudet sosiaalisen median kehitykselle.
Media-analyysi: CES 2023
Jättimäinen CES 2023 -teknologiatapahtuma oli jälleen tammikuun alussa täydessä vauhdissa Las Vegasissa sen jälkeen, kun se oli pandemiavuosina järjestetty digitaalisesti ja vähemmällä osallistujamäärällä. Tapahtuman fyysinen järjestäminen merkitsi paitsi kävijöiden ja näytteilleasettajien määrän kasvua myös lähes kolminkertaista medianäkyvyyttä. Tämä käy ilmi Cision Insightsin uudesta media-analyysistä.
Trendiraportti 2023
Kysyimme viestinnän ja median ammattilaisilta näkemyksiä siitä, miten kulunut vuosi on sujunut medioiden, viestinnän ja PR:n näkövinkkelistä – mikä yllätti, kiinnosti tai jäi erityisesti mieleen. Lisäksi asiantuntijamme kertovat, miltä heidän oma alansa näyttää vuonna 2023.
Media-analyysi: FIFA WORLD CUP 2022
Qatarin vuoden 2022 jalkapallon maailmanmestaruuskisat herättivät maailmanlaajuisesti paljon kiinnostusta ja keskustelua. Cisionin FIFA Wold Cup 2022 analyysissä tarkastelemme tarkemmin, miten aiheista ja trendeistä keskusteltiin ja kenen toimesta.
Media Coffee: Miten kommunikoida toimittajien kanssa USA:ssa?
Media Coffee -sarjassamme haastattelemme johtavien organisaatioiden toimittajia eri puolilta maailmaa selvittääksemme parhaat tavat kommunikoida median kanssa. NewsNationin Chris Seper, Vice President and Digital GM, kertoo meille Yhdysvaltojen mediakentästä ja parhaista tavoista työskennellä tehokkaasti toimittajien kanssa Yhdysvalloissa.
Media Coffee: Miten kommunikoida toimittajien kanssa Espanjassa?
Media Coffee -sarjassamme haastattelemme johtavien organisaatioiden toimittajia eri puolilta maailmaa selvittääksemme parhaat tavat kommunikoida median kanssa. Tässä webinaarissa kuulemme Rubén Marcosia espanjalaisesta Europa Press -uutistoimistosta. Rubén kertoo meille Espanjan mediakentästä ja hänen suosituksistaan toimittajien huomion herättämiseksi.
Millennium-teknologiapalkinnon avulla kasvatetaan teknologian tuntemusta – uusi mediajakelu lisäsi näkyvyyttä haastavassa markkinassa
Tekniikan Akatemia -säätiö pyrkii jatkuvasti kehittämään viestintäänsä laadukkaammaksi, jotta haastavanakin pidetty kansainvälinen teknologiasta kiinnostunut yleisö saataisiin pysymään mukana yhteiskunnallisessa keskustelussa. Kahden vuoden välein jaettavan Millennium-palkinnon avulla halutaan lisätä sekä teknologian tuntemusta, että innostaa uusia yleisöjä tekniikan pariin. Ansaitun median merkitys ja viestinnän jatkuva kehittäminen ovat tavoitteiden saavuttamisen kannalta yhä tärkeämmässä roolissa.
[Upcoming Webinar] Consumer Expectations for Banking Services in a Digital World
Osallistu live-webinaariimme Consumer Expectations for Banking Services in a Digital World tiistaina 17. tammikuuta klo 14.00 GMT saadaksesi tärkeää tietoa asiakkaiden muuttuvasta suhteesta pankkeihin ja rahaan.
PR HANDBOOK Western Europe | Iso-Britannia | Annabel Clementson
Seuraavaksi vuorossa on Annabel Clementson, brittiläisen viestintätoimiston TFD:n apulaisjohtaja. Kuuntele hänen neuvojaan siitä, miten PR-työtä voi tehdä menestyksekkäästi Iso-Britanniassa.