Ajattelemalla kehität sijoittajasuhteita myös kesällä
Hyvän sijoittajatarinan tunnistaa siitä, että sen voi kertoa yhtä hyvin numeroin kuin sanoin. Tärkeintä on, että sijoittajatarinan rakennuspalikat ovat totta ja itse tarina uskottava, houkutteleva ja yhtiölle yksilöllinen. Lue lisää Mikko Merisaaren ...
Pitkäjänteistä sijoittajaviestintää ei kannata hylätä koronan takia
Koronakriisin akuutti vaihe on ohi, mutta monessa yrityksessä kriisi jatkuu muodossa tai toisessa vielä pitkään. Sopeuttamistoimet, uusiksi menneet ennusteet ja […]
Pitchaaminen vai tiedote – kumpaa kannattaa suosia?
Monelle viestinnän ammattilaiselle lehdistötiedotteen kirjoittaminen ja jakelu räätälöidyille toimittajalistoille sujuu jo rutiinilla. Toisaalta henkilökohtaisempi lähestyminen, eli pitchaaminen saattaa tuntua edelleen […]
Mitä toimittajat toivovat viestijöiltä korona-aikana?
Julkaisimme hiljattain vuosittaisen State of the Media -tutkimuksemme. Median tilanteesta ei vuonna 2020 voida puhua mainitsematta koronapandemiaa, joten lähetimme toimittajille […]
Viestijä, syyllistytkö näihin virheisiin?
Cisionin vuosittaisessa State of the Media -tutkimuksessa nousi jälleen tänä vuonna esiin muutamia asioita, joita toimittajat viestijöiltä toivoisivat. Etenkin juttuaiheita […]
Onko koronasta pakko viestiä? Vinkkejä poikkeusajan viestintään
Poikkeuksellinen ja epävarma tilanne jatkuu Suomessa edelleen. Itse sairauden ja sen hillitsemisen lisäksi keskustelu käy kuumana myös tilanteen talousvaikutuksista. Keräsimme […]
“Avoin viestintä huonoistakin asioista luo luottamusta”
Koronaepidemia on syössyt talouden epävarmuuden aikaan ja nyt eletään monella tavalla haastavaa aikaa myös sijoittajaviestinnän kannalta. Moni yritys joutuu viestimään […]
Asiantuntija: kriisitilanteessa sisäisen viestinnän rooli on keskeinen
Strategisen viestinnän ja muun muassa maineenhallinnan asiantuntija Riitta Laine Pohjoisranta BCW:ltä muistuttaa, että kriisitilanteessa myös sisäisen viestinnän rooli on tärkeä. […]
Webinaarin järjestäminen – näillä vinkeillä onnistut ja vältät yleisimmät virheet
Yhä useampi yritys joutuu perumaan tapahtumiaan koronaepidemian vuoksi. Nyt onkin oikea aika miettiä, voisiko yleisölle jakaa tietoa webinaarien avulla. Falcon.io on […]
Haastattelu: Asiantuntijan vinkit onnistuneeseen kriisiviestintään
Koronaepidemian leviäminen Suomeen on monelle yritykselle kriisi, joka vaatii strategista viestintää asiakkaille ja sidosryhmille. Miten viestiä kriisistä, joka koskettaa kaikkia […]
5 vinkkiä vaikuttavampaan viestintään
Vaikuttajat ja vaikuttavuus ovat olleet markkinoinnin ja viestinnän kuumin puheenaihe viime vuosina, eikä loppua näy. Vaikuttajat eivät kuitenkaan ole uusi ilmiö, […]
Etsimme Account Manageria Cisionin tiimiin
Etsimme Cisionille kunnianhimoista Account Manageria asiakkuudenhoitotiimiin Autotaloon Kampin toimistoomme! Keskityt sinulle osoitettujen, olemassa olevien asiakkaiden hoitoon sekä tilaisuuden tullen uusien...
Vieraskynä: Sosiaalinen media ja IR-viestintä
Cisionin Pohjoismainen toimitusjohtaja Magnus Thell pohtii vieraskynätekstissään sosiaalisen median ja vaikuttajien hyödyntämistä sijoittajaviestinnässä. Toistaiseksi sosiaalista mediaa ei Pohjoismaissa juurikaan hyödynnetä […]
Onnistunut IR-viestintä toimii tulkkina yrityksen ja sijoittajien välillä
Sijoittajaviestintää ohjaavat tiukat säädökset, mutta myös näiden säädösten sisään mahtuu monenlaisia tapoja hoitaa sijoittajaviestintää. Menestyksekkäästi sijoittajasuhteitaan hoitavan IR-tiimin tulee kuitenkin muistaa […]
Millaista sisältöä toimittajille kannattaa lähettää?
Lehdistötiedote on perinteisin tapa lähettää yrityksen uutisia toimittajille ja tavoitella sitä kautta medianäkyvyyttä. Perinteinen tiedote toimii edelleen melko hyvin ja toimittajat […]
Miksi viestinnän ammattilaisen tulisi kiinnostua hakukoneoptimoinnista?
Hakukoneoptimointi eli SEO on perinteisesti mielletty digitaalisen markkinoinnin työkaluksi. Käytännössä hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan yrityksen verkkosivujen sijoitusta esimerkiksi Googlen hakutuloksissa. Yrityksen kannalta on...
Kuinka hallita sijoittajien odotuksia sijoittajaviestinnän keinoin?
Sijoittajaviestinnän tehtävänä on kommunikoida yrityksen tarinaa ja taloudellista tilannetta sijoittajille ja muille sidosryhmille. Tavoitteena on, että yrityksen arvostus markkinoilla olisi mahdollisimman […]
Viestitkö tulevaisuudessa ihmisille vai roboteille?
Lukeeko pörssitiedotteesi ihminen vai robotti? Tulevaisuudessa tiedotteen saattaakin lukea yhä useammin robotti tai jokin muu tekoälyä hyödyntävä algoritmi. Mistä oikein on […]
Vieraskynä: 2020: Vastuullisuus ja kestävä kehitys
Nasdaq Helsingin viestintäjohtaja Maarit Bystedtin mukaan suomalaisten pörssiyhtiöiden vastuullisuusraportointi on maailman huippuluokkaa. Lisäksi hän tarjoilee katsauksen tulevaan pörssivuoteen. Vastuullinen sijoittaminen […]
Päivitä lehdistötiedotteesi uudelle vuosikymmenelle
Vaikka viestintä onkin viime vuosina ollut kovassa muutoksessa ja teknologia on kehittynyt kovaa vauhtia, pitää lehdistötiedote edelleen pintansa. Ja vaikka viestijältä […]
Varmista viestisi näkyvyys – Cisionin vinkit sisältöjen optimointiin
Kun tuotat sisältöä, oli se sitten blogiteksti, sosiaalisen median päivitys tai lehdistötiedote, itse sisältö on aina tärkein. Haluat viestiä laadukkaasti […]
Millaisia taitoja viestijä tarvitsee vuonna 2020?
Ainoa varma asia on muutos. Näin se on myös viestinnässä. Uuden vuosikymmenen kynnyksellä viestinnän kehitys ei ainakaan näytä pysähtyvän. Päinvastoin, […]
Ota ansaittu media osaksi markkinointikampanjoita
Kannattaako ansaittua mediaa ja viestintää hyödyntää osana markkinointikampanjoita? Lue tästä Cisionin vinkit ansaitun median hyödyntämiseen.
Mistä tiedän, onko tiedotteeni tehokas?
Vielä nykyäänkin moni viestinnän ammattilainen tuskailee, miten voisi osoittaa työnsä arvon organisaation johdolle. PR ja viestintä ovat aiemmin olleet huonosti […]
Vastuullisuus on tekoja, ei viestintää
Yritykset julkistavat kilpaa vastuullisuustavoitteitaan ja vastuullisuuskysymykset nousevat esiin yhä useammin myös sijoittajaviestinnässä. Yrityksen ilmastotavoitteet tai yhteiskuntavastuu ovat asioita, joista halutaan […]
Pörssiyhtiön verkkosivut – kuinka viestiä tehokkaasti eri sidosryhmille?
Verkkosivut ovat tärkeä osa pörssiyhtiön viestintää ja ne ovatkin yleensä ensisijainen tietolähde yrityksen sidosryhmille. Cisionin IR-seminaarissa marraskuun lopussa keskityimme puhumaan pörssiyhtiön verkkosivuista […]