Media Coffee -sarjassamme haastattelemme johtavien organisaatioiden toimittajia eri puolilta maailmaa selvittääksemme parhaat tavat kommunikoida median kanssa. 

Tässä webinaarissa kuulemme Rubén Marcosia espanjalaisesta Europa Press -uutistoimistosta. Rubén kertoo meille Espanjan mediakentästä ja hänen suosituksistaan toimittajien huomion herättämiseksi. Vuonna 1953 perustettu Europa Press on yksi Espanjan suurimmista yksityisistä uutistoimistoista, jolla on kaksi pääperiaatetta: ammattimaisuus ja riippumattomuus.

FEuropa Pressin Rubén Marcosin viisi asiaa, joihin kannattaa kiinnittää huomiota: 

  • Sen lisäksi, että toimitat kuvia ja videoita uutistoimistoille, mieti, voisitko liittää mukaan äänipätkiä, joita radioasemat voivat käyttää  
  • WhatsApp on Espanjassa yhä suositumpi tapa, jolla toimittajat pyytävät haastatteluja
  • Vältä lehdistötiedotteiden lähettämistä aikaisin aamulla ja ajoita ne sen sijaan iltapäivään (ellei uutisesi on ajankohtainen)
  • Tarkista etukäteen lehdistötiedotteita lähettäessäsi, etteivät ne osu päällekkäin sellaisten juhlapyhien tai juhlallisuuksien kanssa, jotka voivat viivästyttää niiden vastaanottamista
  • Varmista, että sinulla on henkilö valmiina vastaamaan toimittajien mahdollisiin jatkokysymyksiin
Haluatko tehdä PR-työtäsi myös kansainvälisesti?

➡️ PR Newswire - Lähetä uutisesi toimittajille ja vaikuttajille ympäri maailmaa

 


Haastatteluun osallistuneet: