Media Coffee -sarjassamme haastattelemme johtavien organisaatioiden toimittajia eri puolilta maailmaa selvittääksemme parhaat tavat kommunikoida median kanssa.
Tässä webinaarissa kuulemme Rubén Marcosia espanjalaisesta Europa Press -uutistoimistosta. Rubén kertoo meille Espanjan mediakentästä ja hänen suosituksistaan toimittajien huomion herättämiseksi. Vuonna 1953 perustettu Europa Press on yksi Espanjan suurimmista yksityisistä uutistoimistoista, jolla on kaksi pääperiaatetta: ammattimaisuus ja riippumattomuus.
FEuropa Pressin Rubén Marcosin viisi asiaa, joihin kannattaa kiinnittää huomiota:
- Sen lisäksi, että toimitat kuvia ja videoita uutistoimistoille, mieti, voisitko liittää mukaan äänipätkiä, joita radioasemat voivat käyttää
- WhatsApp on Espanjassa yhä suositumpi tapa, jolla toimittajat pyytävät haastatteluja
- Vältä lehdistötiedotteiden lähettämistä aikaisin aamulla ja ajoita ne sen sijaan iltapäivään (ellei uutisesi on ajankohtainen)
- Tarkista etukäteen lehdistötiedotteita lähettäessäsi, etteivät ne osu päällekkäin sellaisten juhlapyhien tai juhlallisuuksien kanssa, jotka voivat viivästyttää niiden vastaanottamista
- Varmista, että sinulla on henkilö valmiina vastaamaan toimittajien mahdollisiin jatkokysymyksiin
Haluatko tehdä PR-työtäsi myös kansainvälisesti?
➡️ PR Newswire - Lähetä uutisesi toimittajille ja vaikuttajille ympäri maailmaa
Haastatteluun osallistuneet:
