Olen työskennellyt markkinointiviestinnän parissa jo toistakymmentä vuotta ja minulla on varmastikin ollut kunnia tavata useita teistä matkani aikana. Työurallani olen pääsääntöisesti keskittynyt mediamaineen analysointiin ja konsultointiin ja voin ilokseni todeta, että myös Cision on kansainvälisesti tällä alalla vahva toimija.

Cisionin kansainvälisyys myös mahdollistaa sen, että organisaatiomme tuottaa säännöllisesti erilaisia kansainvälisiä raportteja ja tutkimuksia laaja-alaisista aiheista, joita haluan jakaa teille tämän kuukausittaisen uutiskirjeen välityksellä. Tässä uutiskirjeessä on mukana vuoden 2018 Global Comms Report, joka kertoo markkinointiviestijän kokemista haasteista ja alan trendeistä. Pinnalle näyttää nousevan mm. kasvava tarve käsitellä ja ymmärtää suuria määriä dataa.

Tähän tarvitaan kumppaneita, jotka ymmärtävät mitä johtopäätöksiä suuresta määrästä dataa voi vetää ja mikä merkitys näillä on organisaatiollemme. Mukavana tuloksena raportista kävi ilmi, että onneksi jo lähes 90 prosenttia kyselyyn vastanneista näki, että yrityksen markkinointi- ja viestintäyksiköt toimivat hyvin yhdessä, yhteistä tavoitetta kohti. Kaikki ei kuitenkaan vielä ole täydellistä, joten edelleen nähtiin sekä jonkinasteista kilpailua budjeteista maksetun ja ansaitun median välillä että haasteita todistaa ylimmälle johdolle juuri ansaitun viestinnän arvo.

Raportti kertoo myös sen, että viestintäyksiköt ovat kasvattaneet mediaseurannan ja analysoinnin budjettiaan edellisvuodesta. Kun tarkasteltiin markkinointiviestinnän tekemiä mediavalintoja, sosiaalisen median alustat nähtiin kaikkein vaikuttavimpina (joista FB oli edelleen ykkösenä), kun tarkasteltiin sitä mikä vaikuttaa eniten kuluttajien ostokäyttäytymiseen.

Yleensäkin, kaikista sosiaalisista vaikuttajista kuluttajat, eli mattijamaijameikäläiset (sisältäen perheen ja ystävät) nähtiin vaikuttavimpina. Perinteiseen mediaan panostetaan edelleen paljon. Toimittajat antavat uskottavuutta tavoittelemissamme pääkohderyhmissä ja ovat näin toiseksi tärkein vaikuttajaryhmä kyselyyn vastanneiden mielestä.

Cisionin tavoitteena on myös kasvaa ja kehittyä koko ajan ja laajennamme palveluvalikoimaamme mm. yritysostojen kautta. Toiseksi viimeisin täydennys Cision -perheeseen oli tanskalaisen Falcon.io:n osto, joka täydentää sosiaalisen median palveluitamme. Siitä myös lyhyesti lisää tässä uutiskirjeessä. Viime viikolla saimme myös iloksemme kuulla, että Cision osti yhdysvaltalaisen TrendKite -ohjelmistoalustan, joka osaltaan täydentää ja vahvistaa analyysi- ja mittaamisosaamistamme. Tästä lisää myöhemmin.

Olkaa yhteydessä minuun tai asiakasvastaavaanne teitä mietityttävissä kysymyksissä. Olemme täällä teitä varten.

Talvisin terveisin,

Sanna

ulrika.peyron@cision.com'

About Ulrika Peyron

This author has yet to write their bio.
Meanwhile lets just say that we are proud Ulrika Peyron contributed a whopping 2 entries.