LinkedIn-profiiliin kannattaa panostaa, sillä jo muutamalla pienellä viilauksella annat itsestäsi ammattimaisen vaikutelman. Lue vinkkimme LinkedIn-profiilin tuunausta varten!

1. Aseta selkeä tavoite

Käytätkö LinkedIniä etsiäksesi uutta työpaikkaa, generoidaksesi myyntiliidejä tai profiloituaksesi toimialasi asiantuntijaksi? Huomioi tavoitteesi profiilissasi mm. harkittujen avainsanojen ja – lauseiden käytöllä sekä julkaisemalla sisältöä sinulle tärkeissä ryhmissä.

2. Valitse ammattimainen valokuva

Profiilikuvan tarkoituksena on esitellä sinut parhaassa mahdollisessa ammatillisessa valossa.

Valitse siis kuva, jossa

  • Olet itsesi näköinen
  • Kasvosi täyttävät vähintään 60% kuva-alasta
  • Ilmeesi on työympäristöön sopiva
  • Päälläsi on siistit työvaatteet
  • Tausta ei vie huomiota pois sinusta

3. Pidä profiilitietosi ajan tasalla

LinkedIn on nimenomaan verkostoitumiseen suunnattu kanava, joten pidä yhteystietojen ohella myös tittelisi ja vastuualueesi ajan tasalla. Näin osoitat olevasi aktiivinen ja tavoitettavissa oleva yhteisön jäsen.

4. Panosta yhteenvetoon

Yhteenveto eli Summary on LinkedIn-profiilin tärkein yksittäinen erottautumisväline, jossa voit valintasi mukaan profiloitua esimerkiksi työnhakijaksi tai oman toimialasi thought leadership -hahmoksi. Keskity yhteenvetoa laatiessasi tiiviiseen ja selkeään ilmaisuun ja pidä mielessä, että se määrittelee lukijoille paitsi persoonasi ja osaamisesi, myös syyn miksi ylipäätään käytät LinkedIniä.

5. Käytä yksilöityä url:ia

Tämä saattaa tuntua pieneltä nyanssilta, mutta “linkedin.com/in/mattimeikalainen” antaa huomattavasti ammattimaisemman vaikutelman kuin “linkedin.com/in/A5620E9″ . Profiilin url:in muotoiluun kannattaa siis uhrata sen vaatima muutama minuutti aikaa.

6. Pyydä suosituksia

Pyydä urasi ja osaamisesi kannalta merkittäviltä ihmisiltä suosituksia. Ne ovat huomattavasti valmiita Endorsementseja tarkempi ja voimakkaampi väline erityisosaamistesi korostamiseen. Tutut suhtautuvat yleensä tämänkaltaisiin pyyntöihin positiivisesti ja voit tarvittaessa helpottaa suositusten kirjoittamista sekä ohjata keskusteluun suuntaa muutamalla valmiiksi mietityllä ominaisuudella, joita toivoisit suositusten käsittelevän.

7. Ole valikoiva julkaisemasi sisällön suhteen

Pidä mielessä, että LinkedIn on toisentyyppinen kanava kuin vaikkapa Facebook, Twitter tai Instagram. Henkilökohtainen sisältö tai ylipäätään jatkuva julkaiseminen eivät kuulu suositeltuihin käytäntöihin, vaan ammatillisiakin postauksia on syytä julkaista harkitulla frekvenssillä.

8. Kiinnitä huomiota kielenkäyttöön

Liiallinen ammattijargonin tai -slangin käyttö on haitallista myös Linkedinissä. Selkeä yleiskielinen ilmaisu on paras tapa välittää viestiä niin oman ammattiryhmän kuin uusienkin kohdeyleisöjen keskuudessa.

Ota yhteyttä ja pyydä esittely
Communicate Like Never Before.
Request A Demo