Instagram kasvattaa jatkuvasti suosiotaan myös yritysten käytössä – tarjoaahan kanavan visuaalinen luonne runsaasti mahdollisuuksia esimerkiksi brändiviestinnän toteutukseen. Ohessa Cisionin kuusi vinkkiä Instagramin hyödyntämiseen markkinointiviestinnässä!

1. Esittele tuotteesi tai palvelusi elävästi

Yrityksesi tarjoamat tuotteet ja palvelut ovat luonnollinen Instagram-postausten aihe. Säästä kuitenkin perinteiset staattiset tuotekuvat esitteiden tai teknisten ohjeistusten sivuille ja suosi mieluummin kuvia, jotka osallistavat katsojia ja herättävät tunteita.

Vinkki:

Kokeile vaikkapa käyttäjälähtöistä Instagram-kampanjaa pyytämällä kohderyhmääsi jakamaan kuvia yrityksesi tuotteiden tai palvelujen käytöstä. Yleensä tällaiset käytännönläheiset ja yleisön keskuuteen jalkautetut kampanjat keräävät runsaasti osallistujia ja herättävät kiinnostusta sekä keskustelua sosiaalisessa mediassa.

2. Tee yrityksesi henkilöstö tutuksi

Instagram sopii loistavasti yrityksen henkilöstön – esimerkiksi uusien työntekijöiden – esittelyyn. Esittelemällä yrityksesi työntekijöitä Instagramissa ja kuvaamalla heitä jokapäiväisissä tehtävissään teet henkilöstöstäsi ja toimintakulttuuristasi asiakkaillesi tutun ja helposti lähestyttävän.

Vinkki:

Täydennä henkilökuvia sitaateilla lisätäksesi niihin henkilökohtaista otetta. Muista myös tagata kuvissa esiintyvät henkilöt, mikäli he ovat Instagram-käyttäjiä. Näin kuvat leviävät laajemman yleisön ulottuville ja kirvoittavat todennäköisemmin katsojiltaan myös kommentteja.

3. Juhlista merkkipaaluja ja palkintoja

Palkinnot, vuosipäivät, avajaiset ja lanseeraukset ovat postaamisen arvoisia erityistapauksia! Samalla voit jakaa aiheeseen liittyvää lisätietoa ja kasvattaa näin kohdeyleisösi tietoisuutta yrityksestäsi.

Vinkki:

Kokeile rohkeasti hieman epäsovinnaisempia tapoja postata yrityksellesi myönnetyistä palkinnoista perinteisten pokaali- tai kunniakirjakuvien sijaan. Esimerkiksi kuva palkintosertifikaatin naulaamisesta toimitusjohtajan seinälle on raikas tapa kertoa yleisöllesi yrityksesi saamasta tunnustuksesta.

4. Kiinnitä huomio yrityksesi tukemiin hyväntekeväisyyshankkeisiin

Mikäli yrityksesi on mukana jonkin hyväntekeväisyysjärjestön tai yhteiskunnallisesti merkittävän hankkeen tukemisessa, siitä kannattaa kertoa aktiivisesti myös Instagramin välityksellä.

Vinkki:

On vanha ja yleisesti tunnustettu totuus, että kuvat jäävät mieleen tekstiä helpommin. Esittele siis yrityksesi edistämien hyväntekeväisyysprojektien tuloksia visuaalisesti ja keskity kuvaamaan erityisesti panostuksestanne hyötyviä tahoja.

5. Välitä kuvilla yrityksesi kulttuuria

Yrityskulttuuri on monen tekijän summa, johon vaikuttavat mm. yrityksen koon, toimialan ja kansainvälisyyden kaltaiset tekijät. Instagramin avulla voit helposti välittää yleisöllesi yrityksesi kulttuurille ominaisia piirteitä ja henkilöstön keskuudessa vallitsevaa tunnelmaa.

Vinkki:

Mene rohkeasti kulissien taakse. Arkipäiväiset tapahtumat ja vuorovaikutustilanteet osoittavat, millaisista tekijöistä yrityksesi toimintakulttuuri muodostuu.

6. Tee tapahtumastasi kaupungin kuumin puheenaihe

Markkinointitapahtumat ja Instagram ovat kuin luotuja toisilleen. Voit hyödyntää Instagramia tehokkasti niin tapahtumasi ennakkomarkkinoinnissa, live-raportoinnissa kuin jälkihoidossakin – ja luoda samalla kiinnostusta tulevia tapahtumiasi kohtaan. Muista luoda tapahtumalle oma erottuva hashtag!

Vinkki:

Hyödynnä tapahtuman kuvasatoa myös muissa käyttämissäsi kanavissa. Kerää osallistujien ottamia kuvia vaikkapa blogipostaukseen tai digitaaliseen kuva-albumiin. Muista myös tagata kuvissa esiintyvät henkilöt maksimoidaksesi niiden katselut, jaot ja kommentit.

Ota yhteyttä ja pyydä esittely
Communicate Like Never Before.
Request A Demo