Pinterest on kehittynyt lyhyessä ajassa valtavin harppauksin. Kuluttajille palvelu tarjoaa nykyisin mm. kehittyneet hakuominaisuudet ja yrityksille puolestaan osta-painikkeet sekä Promotional Pins – mainokset. Miten näitä uudistuksia tulisi hyödyntää? Ohessa kuusi vinkkiä!

1. Määrittele aluksi tavoitteesi

Kysy itseltäsi muutama avainkysymys määritelläksesi tavoitteesi. Miksi yrityksesi kannattaa olla aktiivinen Pinterestissä? Mitä haluatte siellä saavuttaa? Millaisilla mittareilla seuraat ja todennat menestystäsi?

2. Optimoi käyttäjäkokemus

Osta-painikkeen myötä ostopäätös on tullut aiempaa lähemmäksi insipiraatiota. Näin ollen jokainen pinnaamasi kuva on tärkeä ja panostuksen arvoinen. Käytä korkearesoluutioisia kuvia ja keskity niiden välittämään tarinaan. Käytä tarkkaan harkittuja avainsanoja ja yksityiskohtaisia kuvauksia, hakuja helpottavia hashtageja unohtamatta.

3. Tähtää aitoon ja relevanttiin sisältöön

Liiallinen mainoshenkisyys ja voimakkaat ostokehotukset eivät yleensä sovellu Pinterestiin, jonka käyttäjät etsivät kuvista etupäässä inspiraatiota sisustuksen, muodin ja ruoanlaiton kaltaisiin kiinnostuksen kohteisiin.

Tavoittaaksesi tämän kohdeyleisön sinun tulee puhua sen kieltä, eli tarjota aitoa, kiinnostavaa ja visuaalisesti korkealaatuista sisältöä. Anna siis kuvien puhua puolestaan ja käytä tekstiä harkiten – nykypäivän valveutuneet kuluttajat vaistoavat myyntipuheen jo kaukaa!

4. Hyödynnä vaikuttajia

Pinterestissä on yleistä hyödyntää joukkovoimaa esimerkiksi aktiivisten käyttäjien avustuksella laadittujen boardien muodossa. Kannattaa myös syventyä oman kohdeyleisön seuraamiin mielipidevaikuttajiin ja pyrkiä verkostoitumaan näiden kanssa.

5. Sijainti ratkaisee

Pinterestin paikannusominaisuus jää usein vähälle huomiolle, mutta oikein käytettynä se voi olla tehokas työkalu ja konkreettisten myyntitulosten edistäjä. Sijaintia hyödyntämällä voit ohjata kuluttajia paikallisesti tarjolla olevien palvelujen pariin sekä ilmoittaa vaikkapa uuden liikkeen avajaisista.

6. Panosta siihen mikä toimii

Tutki analytiikkaa tunnistaaksesi eniten aktiviteetteja synnyttäneet pinnit. Mitkä aiheuttivat keskustelua, mitkä repinnauksia ja mitkä konkreettista myyntiä? Kun tiedät millainen sisältö kohdeyleisösi puhuttelee ja aktivoi, voit palvella ja sitouttaa sitä entistäkin paremmin. Ulota sama taktiikka myös vanhoihin pinnauksiisi ja kierrätä niistä suosituimpia esimerkiksi Rich Pin -muodossa eli lisäinformaatiolla varustettuna.

Ota yhteyttä ja pyydä esittely
Communicate Like Never Before.
Request A Demo