Yritykset ja brändit käyvät kovaa kilpailua kohdeyleisön huomiosta, kun mielenkiintoista sisältöä on jatkuvasti tarjolla lukuisissa eri kanavissa. Usein viestillä onkin enemmän painoarvoa tullessaan vaikuttavalta taholta, johon sen vastaanottajalla on omaehtoinen ja henkilökohtainen yhteys. Ohessa Cisionin vinkit sisällön vaikuttavuuden kasvattamiseen mielipidevaikuttajakumppanuuksien avulla!

1. Synnytä luottamusta vaikuttajien avulla

Kohdeyleisösi kohtaa päivittäin keskimäärin 362 mainosta ja jopa 5 000 brändiä, joten on selvää, ettei keskittyminen riitä kaiken sisällön huomioimiseen. 92 % kuluttajista luottaa ennen kaikkea omien vertaisryhmiensä suosituksiin, joten perheen ja ystävien sekä bloggaajien ja sosiaalisen median mielipidevaikuttajien panos on tärkeässä asemassa. Tekemällä yhteistyötä oman toimialasi vaikuttajien kanssa kasvatat viestiesi erottuvuutta sekä painoarvoa kohdeyleisösi keskuudessa.

On hyvä pitää mielessä, että mielipidevaikuttajien suhde omaan yleisöönsä on syntynyt aidon kiinnostuksen pohjalta. Pyri ylläpitämään ja kunnioittamaan tätä luottamuksellista suhdetta myös kaikessa yritykseesi liittyvässä vuorovaikutuksessa.

2. Kasvata yleisöpohjaa viisaasti

Etsiessäsi kumppaneita kiinnitä erityistä huomiota mielipidevaikuttajien kiinnostuksen kohteisiin, toimialaan sekä heidän käyttämiinsä viestintäkeinoihin ja -välineisiin. On tärkeää, että kumppaneiden visiot ja tavoitteet sopivat yhteen yrityksesi arvojen kanssa.

Hyödynnä myös sosiaalista kuuntelua ja katso pelkkää seuraajien lukumäärää syvemmälle. Usein parhaat tulokset syntyvät mahdollisimman sitoutuneen kohdeyleisön tavoittamisen myötä.

3. Enemmän postauksia, enemmän tietoisuutta

Mielipidevaikuttajayhteistyön ROI on keskimäärin $6 per kulutettu dollari, minkä lisäksi 72 % vaikuttajista jakaa maksullisten yhteistöiden ohella lisäpostauksia kumppaniyrityksistään. Molempia osapuolia tyydyttävä yhteistyö on luonnollisesti omiaan kasvattamaan lisäpostausten toteutumismahdollisuuksia. Tarjoa kumppaneillesi aktiivisesti tilaisuuksia puhutella yrityksesi kohdeyleisöä ja vaali syntyneitä suhteita, niin varmistat yhteistyöstä pitkäkestoisen hyödyn.

Ota yhteyttä ja pyydä esittely
Communicate Like Never Before.
Request A Demo