Ohessa viisi vinkkiä, jotka auttavat sinua pääsemään sisään Twitterin maailmaan sekä välttämään asioita, jotka voisivat haitata tärkeiden suhteiden luomista vaikuttajiin, jotka voivat olla kiinnostuneita kuulemaan asiakkaidesi tuotteista ja palveluista tai kirjoittamaan niistä.

1. Seuraa ja kuuntele

Seuraa itsesi tai yrityksesi kannaltasi tärkeitä henkilöitä – myös kuluttajat ovat siellä. Löydettyäsi muutaman tärkeän Twitter-seurattavan, voit ensin katsoa heidän listansa läpi ja löytää lisää seurattavia. Seuraa, mitä tietyistä aloista, yrityksistä tai tuotteista sanotaan. Voit myös lukea asioita omasta yrityksestäsi tai asiakkaistanne. Hakutoimintojen avulla voit lisäksi katsoa, mitä tietystä yrityksestä tai aiheesta puhutaan. Haun avulla löydät myös helpommin ihmiset, joita kannattaa seurata.

2. Aika liittyä keskusteluun

Kun tunnet olosi mukavaksi, voit liittyä mukaan keskusteluun. Vastaile, aloita omia aiheita tai kerro ajatuksiasi. Jos näet kiinnostavan artikkelin, lisää linkki siihen. Seuraa tarkasti, mitkä päivityksistäsi herättävät eniten kiinnostusta ja jatka samaan tyyliin. Jossakin vaiheessa joku seuraajistasi tai seurattavistasi voi kysyä sinulta suoraan jotakin tiettyä asiaa tai lisätietoja päivityksesi aiheesta. Kiinnostavat ja provokatiiviset päivitykset myös yleensä vetävät puoleensa enemmän seuraajia ja kommentoijia.

3. Suorat yhteydenotot

Kun olet luonut suoria yhteyksiä Twitterissä, mieti tarkkaan miten lähestyt heitä. Voit päivittää asiakasuutisia, mutta spämmäystä kannattaa välttää. Monet viestinnän ja sosiaalisen median ammattilaiset ovat innokkaita Twitterin käyttäjiä ja merkitsevät asiakkaita koskevat päivityksensä selkeästi. Yleensä ne myös pidetään minimissä. Lisäksi monilla yrityksillä on useampia Twitter-tilejä eri tarkoituksia, kuten asiakassuhteiden vahvistamista tai uutisointia varten. Twitteristä saatu tieto on arvokasta ja auttaa eteenpäin, käytitpä sitten sähköpostia, soittoa tai muuta yhteydenottotapaa.

4. Opi tiivistämään ajatuksesi

Twitterin 140 merkin raja saattaa alkuun tuntua hallitsevalta. Se on kuitenkin myös loistava tapa opetella tiivistä tarinankerrontaa. Selkeän sanoman tai viestin mahduttaminen 140 merkkiin kehittää ytimekkyyttä, lyhyiden päivitysten ja muiden lausuntojen laatimista. Useat kirjoittajat Twitterissä ovat ryhtyneet kirjoittamaan 140-merkkisiä uutiskirjeitä ja onnistuneet kertomaan juttunsa tehokkaasti.

5. Yhteenveto

Oikein käytettynä Twitteristä voi olla sinulle ja asiakkaallesi paljon hyötyä, toisaalta väärin käytettynä vastaavasti haittaa. Huolehdi siitä, että toimintasuunnitelmasi on valmis, ennen kuin ryhdyt twiittaamaan!

Ota yhteyttä ja pyydä esittely
Communicate Like Never Before.
Request A Demo