Yritykset ja brändit käyvät kovaa kilpailua kohdeyleisön huomiosta, kun mielenkiintoista sisältöä on jatkuvasti tarjolla lukuisissa eri kanavissa. Usein viestillä onkin enemmän painoarvoa tullessaan vaikuttavalta taholta, johon sen vastaanottajalla on omaehtoinen ja henkilökohtainen yhteys. Ohessa Cisionin vinkit sisällön vaikuttavuuden kasvattamiseen vaikuttajamarkkinoinnin avulla!

vaikuttajamarkkinointi on hyvä keino, kun haluat kasvattaa omaa yleisöäsi

1. Vaikuttajamarkkinointi auttaa synnyttämään luottamusta

Kohdeyleisösi kohtaa päivittäin keskimäärin 362 mainosta ja jopa 5 000 brändiä, joten on selvää, ettei keskittyminen riitä kaiken sisällön huomioimiseen. 92 % kuluttajista luottaa ennen kaikkea omien vertaisryhmiensä suosituksiin, joten perheen ja ystävien sekä bloggaajien ja sosiaalisen median vaikuttajien panos on tärkeässä asemassa. Tekemällä yhteistyötä oman toimialasi vaikuttajien kanssa kasvatat viestiesi erottuvuutta sekä painoarvoa kohdeyleisösi keskuudessa.

On hyvä pitää mielessä, että vaikuttajien suhde omaan yleisöönsä on syntynyt aidon kiinnostuksen pohjalta. Pyri ylläpitämään ja kunnioittamaan tätä luottamuksellista suhdetta myös kaikessa yritykseesi liittyvässä vuorovaikutuksessa.

2. Kasvata yleisöpohjaa viisaasti

Etsiessäsi sopivia vaikuttajia kiinnitä erityistä huomiota somevaikuttajien kiinnostuksen kohteisiin, toimialaan sekä heidän käyttämiinsä viestintäkeinoihin ja -välineisiin. On tärkeää, että kumppaneiden visiot ja tavoitteet sopivat yhteen yrityksesi arvojen kanssa.

Hyödynnä myös sosiaalista kuuntelua ja katso pelkkää seuraajien lukumäärää syvemmälle. Usein parhaat tulokset syntyvät mahdollisimman sitoutuneen kohdeyleisön tavoittamisen myötä.

3. Enemmän postauksia, enemmän tietoisuutta

Mielipidevaikuttajayhteistyön ROI on keskimäärin 6 euroa per kulutettu euro, minkä lisäksi 72 % vaikuttajista jakaa maksullisten yhteistöiden ohella lisäpostauksia kumppaniyrityksistään. Molempia osapuolia tyydyttävä yhteistyö on luonnollisesti omiaan kasvattamaan lisäpostausten toteutumismahdollisuuksia. Tarjoa kumppaneillesi aktiivisesti tilaisuuksia puhutella yrityksesi kohdeyleisöä ja vaali syntyneitä suhteita, niin varmistat yhteistyöstä pitkäkestoisen hyödyn.

Jos et ole vielä päässyt hyppäämään vaikuttajamarkkinoinnin kelkkaan, nyt on aika lisätä se osaksi yrityksesi markkinointistrategiaa. Vinkkejä alkuun pääsemiseksi pääset lukemaan täältä.

Ajankohtaista sisältöä

Viestintää ei pääse pakoon yhdessäkään yrityksessä. Etenkin pörssiyhtiöissä viestintä ja avoin tiedottaminen asioista on laissa tarkasti säädetty. Muutkin kuin pörssiyhtiöt […]

25/06/2019

Sosiaalinen media ja vaikuttajamarkkinointi ovat nyt kaikkien huulilla. Vaikuttajamarkkinointia tehdäänkin tällä hetkellä todella paljon ja esimerkiksi instagram on täyttynyt vaikuttajien […]

19/06/2019