Visuaalisuus eri muodoissaan on tutkitusti erinomainen tapa lisätä sisällön kiinnostavuutta ja viestin tehoa. Esittelemme yhdeksän kokeilemisen arvoista multimedian hyödyntämisideaa!

Tuotekuvat

Tuotekuvat lisäävät merkittävästi etenkin uudesta tuotteesta tai mallistosta kertovan tiedotteen kiinnostavuutta. Liittämällä uutiseesi tuotekuvia annat myös tuotteesi potentiaalisille ostajille lisäsyyn vierailla yhrityksesi kotisivuilla tutustumassa materiaaliin.

Kokeilemisen arvoisia ideoita

Muista ennen kaikkea varmistaa, että käytät laadukkaita ammattilaistasoisia kuvia. Tässä muutama lisäidea:

  • Sisällytä kuvavalikoimaasi runsaasti erilaisia kuvakulmia
  • Näytä kuvia, joissa tuote on konkreettisesti käytössä
  • Jaa kuluttajien itse ottamia kuvia.

Infografiikat

Infografiikka on loistava apuväline erityisesti tutkimus- ja tilastotiedon elävöittämiseen. Voit luoda infografiikoita kustannustehokkaasti itse Piktochartin kaltaisten maksuttomien verkkotyökalujen avulla, tai käyttää apuna alan ammattlaista.

Kokeilemisen arvoisia ideoita

Jos koostat infografiikan esimerkiksi tutkimustuloksista, on usein houkuttelevaa sisällyttää siihen mahdollisimman paljon tietoa.

Pidä kuitenkin aina mielessäsi kohdeyleisösi ja tarjoile tiedot napakassa ja helposti sisäistettävässä muodossa.

Tässä käytännön toteutusvinkkejä:

  • Tarjoa tietoa, jota ei löydy tiedotetekstistä
  • Hyödynnä infografiikan visuaalisessa ilmeessä yrityksesi brändivärejä
  • Käytä mahdollisimman yksinkertaista kuvitusta, joka nostaa itse sisällön pääosaan

Videot

Visuaalisuuden ei tarvitse tarkoittaa pelkkiä kuvia, sillä liikkuvan kuvan huomioarvo on yleensä vieläkin suurempi sen harvinaisuuden vuoksi.

Jos käytössäsi siis on sisälön aiheeseen liittyvää videomateriaalia, kannattaa sitä ehdottomasti hyödyntää. Videon välityksellä jaettu tieto on myös vastaanottajan kannalta nopeakäyttöistä ja helposti ymmärrettävää.

Kokeilemisen arvoisia ideoita

Jakamiskelpoisen videomateriaalin tuottaminen ei ole koskaan ollut yhtä helppoa kuin nykyisten mobiililaitteiden aikakaudella. Mikäli käytössäsi ei siis ole valmista videomateriaalia, voit helposti kuvata sitä myös itse.

Kokeile vaikkapa seuraavia ideoita:

  • Laadi esittelyvideo uuden tuotteen lanseerauksen yhteydessä
  • Laajenna yrityksesi saavuttamaa näkyvyyttä jakamalla mediassa julkaistu haastatteluvideo omiin kanaviisi
  • Sisällytä yritysvideoon esittelykierros yrityksesi tiloissa

Enemmän ON enemmän

Käytä multimediaa sisällössäsi rohkeasti ja säästelemättä. Jos käytössäsi on useita aiheeseen liittyviä kuvia ja/tai videoita, liitä mukaan mielestäsi sopivimmat ja seuraa, millaisen vastaanoton ne kohdeyleisösi keskuudessa saavuttavat. Näin saat arvokasta tietoa siitä, millainen tyyli, otsikointi ja formaatti yleisöäsi miellyttää ja voit kehittää jatkossa viestintäsi visuaalisuutta havaintojesi perusteella.

Jos haluat oppia lisää tiedottamisen strategioista, lataa ilmainen opas tiedottamiseen täältä.

Ajankohtaista sisältöä

Viestintää ei pääse pakoon yhdessäkään yrityksessä. Etenkin pörssiyhtiöissä viestintä ja avoin tiedottaminen asioista on laissa tarkasti säädetty. Muutkin kuin pörssiyhtiöt […]

25/06/2019

Sosiaalinen media ja vaikuttajamarkkinointi ovat nyt kaikkien huulilla. Vaikuttajamarkkinointia tehdäänkin tällä hetkellä todella paljon ja esimerkiksi instagram on täyttynyt vaikuttajien […]

19/06/2019