Maailman suosituin sosiaalisen median kanava Facebook ei juuri esittelyä kaipaa. Henkilökohtaisen yhteydenpitokanavan ohella Facebook toimiii oikein käytettynä toimia tehokkaana yritysviestinnän, sitouttamisen ja yhteisöllisyyden välineenä.

Lue seuraavasta Cisionin vinkit onnistuneeseen Facebook-läsnäoloon!

1. Ole suunnitelmallinen

Tunne oma kohdeyleisösi ja tee sen vaalimisesta ykkösprioriteettisi. Facebook-läsnäolosi tulisi perustua yrityksesi liiketoiminnallisiin tavoitteisiin sekä markkinointiviestintästrategiaan. Mieti tarkkaan, mitä kohdeyleisöä tavoittelet ja millaista yritysmielikuvaa haluat luoda.

On erittäin tärkeää luoda heti alusta alkaen selkeät prosessit esimerkiksi asiakaspalvelukysymysten, reklamaatioiden, mediakyselyjen sekä vaikkapa yritystäsi koskevien huhupuheiden käsittelyä varten. Varmista, että tiedät miten vastata negatiiviseen palautteeseen ja miten käsittelet kilpailijoitasi koskevia kommentteja. Sisäisesti on tärkeää varmistaa myös tehtävien jako ja aikataulutus sekä selvittää millaisina ajankohtina kohdeyleisösi on aktiivisimmillaan.

2. Löydä oma äänesi

Yritysmielikuvan tehokas luominen sosiaalisessa mediassa edellyttää persoonallista ja ammattimaista otetta. Käyttämäsi tyylin ja sävyn tulisi vastata yrityksesi brändiä sekä kulttuuria. Henkilökohtainen ja keskusteleva tyyli tekee helposti lähestyttävän vaikutelman. Suosi me-sanaa minä-sanan sijaan ja keskity mieluummin yhteisöllisyyden luomiseen kuin räikeään tuotepromotointiin. Varo turhia postauksia, laatu on myös Facebookissa määrää tärkeämpää!

3. Kuuntele aidosti

Jos et tiedä mitä asiakkaasi yrityksesi Facebook-sivulta toivovat, kysy heidän mielipidettään! Vastaa negatiivisiin kommentteihin rakentavan ystävällisesti äläkä poista niitä näkyvistä ellei niiden sävy ole uhkaava tai loukkaava. Vastaa kriittisiin kommentteihin julkisesti ja viipymättä niin viestit halustasi ratkaista ongelma. Muista, että aidolla asiaan paneutumisella ja vaivannäöllä voit saada kriitikosta tykkääjän.

4. Hyödynnä Facebookin täysi potentiaali

Ota Facebookista kaikki hyöty irti pysyttelemällä ajan tasalla sen uusimmista piirteistä ja toiminnoista. Mikäli mahdollista, kehitä yrityksellesi oma Facebook-sovellus – se on erinomainen keino tavoittaa uutta kohdeyleisöä. Seuraa tarkoin myös sisällöllisiä trendejä ja julkaise postauksissasi ajankohtaista materiaaleja kuten videoita ja infograafeja.

5. Mittaa ja analysoi tuloksia

Vanha totuus pätee edelleen: se mikä ei ole mitattavissa ei ole myöskään hallittavissa. Seuraa säännöllisesti esimerkiksi trendejä, jotka aiheuttavat kävijä- ja kommentointipiikkejä sivullasi sekä tapahtumia ja sisältöjä, jotka synnyttävät runsaasti tykkäyksiä. Oman Facebook-yhteisösi demografian ja käyttäytymismallien tuntemus auttaa sinua ymmärtämään milloin ja mitä kannattaa postata. Hyödynnä myös käteviä verkkotyökaluja, kuten Crowd Boosteria ja Facebook Insightsia.

Ota yhteyttä ja pyydä esittely
Communicate Like Never Before.
Request A Demo