Markkinointiviestintä on parhaimmillaan varsin yksinkertaista. Aiempien aktiviteettien tuloksia tarkastelemalla tunnistat helposti sekä onnistumiset että kehityskohteet. Tutustu Cisionin kolmeen vinkkiin ja laadi niiden avulla menestyksekäs markkinointiviestintäsuunnitelma:

1. Luota numeroihin mutu-tuntuman sijaan

Miksi tyytyisit arvioimaan summittaisesti markkinointiviestintäsi onnistumista kun voit hyödyntää monipuolisia analytiikkatyökaluja mitattavien ja helposti tulkittavien tulosten saamiseksi? Seuraa avausten, klikkausten, tykkäysten ja jakojen kaltaisia keskeisiä ja helposti tulkittavia muuttujia tietääksesi täsmälleen mikä saa kohdeyleisösi reagoimaan. Lisää markkinoinnin mittaamisesta voit lukea tästä blogitekstistä.

3 vinkkiä markkinointiviestinnän kehittämiseen

2. Tarkastele kolmea viimeisintä kampanjaasi

Kätevä pika-analyysi syntyy tarkastelemalla kolmea viimeksi toteuttamaasi markkinointikampanjaa ja erottelemalla niistä seuraavat tiedot:

  • Mitä kanavia kampanjassa käytettiin?
  • Paljonko aktiviteetteja (esim. kommentteja, klikkauksia, tykkäyksiä, retweeettejä) kukin käytetty kanava tuotti?
  • Mikä kanava tuotti eniten aktiviteetteja?
  • Mikä kanava tuotti vähiten aktiviteetteja?

Kokoa vastaukset kampanjakohtaisesti ja vertaa tuloksia keskenään – todennäköisesti löydät niistä yhtäläisyyksiä. Hyödynnä tietoja kampanjasuunnittelussasi keskittääksesi voimavarasi sinua eniten hyödyttäviin toimenpiteisiin.

3. Kokeile uusia elementtejä yksi kerrallaan

On luonnollista rakentaa aiemman menestyksen pohjalle ja hyödyntää markkinoinnissa todennetusti toimivia taktiikoita sekä kanavia. Vastaavasti huonoimpia tuloksia tuottaneet keinot on loogista jättää vähemmälle huomiolle tai kokonaan pois. Mikäli haluat kokeilla uusia lähestymistapoja, kannattaa niitä lisätä yksitellen – näin hahmotat helpommin kunkin elementin aikaansaaman vaikutuksen. Esimerkiksi vaikuttajamarkkinointi kannattaa aloittaa yhdellä kampanjalla ja laajentaa myöhemmin osaksi markkinointistrategiaa. Lisää vaikuttajamarkkinoinnista pääset lukemaan täältä.

Ota yhteyttä ja pyydä esittely
Communicate Like Never Before.
Request A Demo