Uusi vuosi on perinteisesti uusien alkujen ja lupausten aikaa. Tässä neljä markkinointiviestinnän lupausta alkaneelle vuodelle:

1. Ole visuaalinen
Olet varmasti kuullut jo moneen kertaan, että markkinointiviestinnän tulevaisuus on visuaalinen.  Instagramin ja Pinterestin kaltaisten kuvapalvelujen suosio sekä vaikkapa Facebookin ja Twitterin kuvien käyttöä edistävät uudistukset osoittavat selkeästi, että yleisö haluaa vastaanottaa viestejä yhä enemmän kuvallisessa muodossa.  Mutta mitä tehdä, jos et ole synnynnäinen graafikko?

Nykyisin on onneksi tarjolla runsaasti työkaluja, joiden avulla voit helposti muuntaa viestisi kuvalliseen muotoon.  Kokeile vaikkapa Canvaa graafiseen suunnitteluun, Piktochartia infograafien laatimiseen ja GifBoomia Gif-tiedostojen luomiseen.

2. Kysy ja kuuntele
Älä pommita yleisöäsi loppumattomalla sisältövirralla, vaan osoita arvostusta ja kysy sekä kuuntele, mistä se on oikeasti kiinnostunut.

Toimialasi ja kohdeyleisösi määrittävät sen, millaisia kysymyksiä sinun kannattaa esittää.  Koska Cisionin yleisö koostuu pääosin markkinointiviestinnän ammattilaisista, kysymme mielellämme heidän näkemyksiään alan kehityssuunnista sekä toimivista käytännöistä. Saimme hiljattain erinomaisia vastauksia kysymykseemme koskien kriisiviestintää sosiaalisessa mediassa:

Twitter-kriisiviestinnan-ideat

3. Keskity olennaiseen
Suosittujen sosiaalisen median kanavien muuttuva luonne puhuttaa markkinointiviestinnän ammattilaisia. Esimerkiksi Facebookin yhä enemmän pay-to-play -tyyppiseksi muuttunut toimintamalli on synnyttänyt runsaasti keskustelua siitä, miten kanavia tulisi jatkossa hyödyntää ja miten oman kohdeyleisön tavoittamisen voisi parhaiten varmistaa.

Sosiaalisen median strategiaa laatiessa kannattaa muistaa, että kyseiset kanavat palvelevat ihmisiä eivätkä yrityksiä. Käytä siis kanavia kiinnostavan sisällön jakamiseen ja ennen kaikkea kohdeyleisösi ohjaamiseen omille kotisivuillesi, omaan blogiisi tai uutiskirjeesi tilaajiksi. Näin et ole riippuvainen sosiaalisen median kanaviin kohdistuvista trendeistä eivätkä toimenpiteesi tähtää pelkästään tykkäysten tai retwiittien lukumäärän kaltaisiin välillisiin tavoitteisiin, vaan rakennat ja hallitset suoraan yrityksesi suhdetta kohdeyleisöönsä.

4. Kokeile rohkeasti uusia ideoita
Uusi vuosi on erinomainen tilaisuus olla rohkea ja tehdä päätös jonkin uuden idean kokeilemisesta. Aina ei kannata pelata varman päälle, sillä erottautuakseen massasta on uskaltauduttava pois omalta mukavuusalueelta. Ota hallittuja riskejä,  tarkastele tuloksia, opi mahdollisista virheistäsi ja kehity. Parhaassa tapauksessa luot jotakin ainutlaatuista ja viet yrityksesi markkinointiviestinnän kertaheitolla uudelle tasolle.

Hyvää uutta vuotta 2015!

Alkuperäisen englanninkielisen postauksen voit lukea Cision US:n blogista täällä.

mzugovic@themxgroup.com'

About Author Name

This author has yet to write their bio.
Meanwhile lets just say that we are proud Author Name contributed a whopping 56 entries.