Elokuun mediauutiset

8.8.

Tuomas Patto A-lehtien digijohtajaksi

A-lehtien digijohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 14. elokuuta alkaen Tuomas Pättö, joka siirtyy A-lehtiin konsultointiyritys Tee To Green Oy:n toimitusjohtajan tehtävästä.

Tubecon haluaa kansainvälistyä joukkorahoituksen turvin

Tubecon-tapahtumaa järjestävä Tubecon Oy on käynnistänyt joukkorahoitushankkeen kasvutavoitteidensa tukemiseksi. Joukkorahoituksen tavoitteena on kerätä kokonaisuudessaan vähintään 375 000 euroa yhtiön kasvun ja kansainvälistymisen tueksi.

9.8.

Jarno Luotonen SEKin luovaksi johtajaksi

Jarno Luotonen on nimitetty markkinointitoimisto SEKin luovaksi johtajaksi. Aiemmin Luotonen on työskennellyt muun muassa N2:ssa sekä Makian osakkaana ja luovana johtajana.

10.8.

Urheilulehden ex-toimitus perustaa uuden urheilun viikkolehden

Entisen Urheilulehden toimittajat perustavat uuden urheilun viikkolehden. Elmo-lehti ilmestyy ensimmäisen kerran 7. syyskuuta. Lehteä kustantaa vastaperustettu kustannusyhtiö LehtiMoguli Oy , jonka omistajiin kuuluvat päätoimittaja Jukka Rönkä ja toimituspäällikkö Jari Kupila. Elmo-lehteä tekevät heidän lisäkseen useat entiset Urheilulehden toimittajat ja avustajat, kuten formula-asiantuntija Ossi Oikarinen.

11.8.

Lasse Laitinen Pitäjänuutisten päätoimittajaksi

Mäntyharjussa ja Pertunmaalla ilmestyvän paikallislehti Pitäjänuutisten uudeksi päätoimittajaksi on valittu yhteiskuntatieteiden maisteri Lasse Laitinen. Hän aloittaa tehtävässä lokakuun alussa. Laitinen siirtyy tehtävään Etelä-Savon ely-keskuksen ja maakunnan Leader-yhdistysten tiedottajan paikalta.

15.8.

Valio sulauttaa Suomen-markkinoinnin ja konsernin viestinnän samaan yksikköön

Valion konsernin viestintä ja Suomen-markkinointi siirtyvät uuden viestintäjohtajan, Ann-Mari Hämäläisen, vastuulle.

Dimitri Qvintus Rinteen viestintävastaavaksi

Dimitri Qvintus aloitti15.8. SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteen ja Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän viestintävastaavana. Qvintus vastaa Rinteen mediasuhteista ja toimii tämän poliittisena neuvonantajana.

16.8.

Anne Nokelainen Sanoma Kids Median johtoon

Anne Nokelainen on nimitetty Sanoman Kids Median liiketoimintajohtajaksi. Nokelaisen vastuulla ovat jatkossa kaikki Sanoma Media Finlandin lasten sisällöt, joiden joukossa on esimerkiksi Suomen suurin aikakauslehti Aku Ankka.

17.8.

Ingela Ulfves Fortumin sijoittajasuhteista ja talousviestinnästä vastaavaksi johtajaksi

KTM Ingela Ulfves on nimitetty Fortumin sijoittajasuhteista ja talousviestinnästä vastaavaksi johtajaksi viimeistään joulukuusta 2017 alkaen.

Tom Wright Milttoniin vahvistamaan brändikokemusten elämyksellisyyttä

Miltton Group on nimittänyt Tom Wrightin teknologiasta ja tuotannosta vastaavaksi johtajaksi. Wrightilla on vahva kansainvälinen osaaminen mediakentästä ja teknologisesta murroksesta työskenneltyään aikaisemmin luoviin ja innovatiivisiin tuotantoihin erikoistuneessa Ntropicissa Pohjois-Amerikan toimintojen toimitusjohtajana sekä perustajaosakkaana virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden tuotantoihin erikoistuneessa Tacticissa.

18.8.

Malin Berge Mastercardin markkinointijohtajaksi

Malin Berge on nimitetty Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian uudeksi markkinointijohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Berge vastasi aiemmin kolmen vuoden ajan Mastercardin globaalista kauppiaspalveluiden tiimistä Lontoossa.

21.8.

Susanna Paloheimosta Firan brändi- ja asiakaskokemusjohtaja

Rakennusalalla toimivan Fira-konsernin brändi- ja asiakaskokemusjohtajaksi on valittu VTM Susanna Paloheimo. Hän vetää Firan brändi- ja asiakastiimiä ja on johtoryhmän jäsen. Paloheimo siirtyy Firalle Fredman Groupin asiakaskokemus- ja brändijohtajan paikalta ja aloittaa uudessa tehtävässään 4.9.2017.

Leena Balme WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden kustannuspäälliköksi

WSOY on nimittänyt Leena Balmen suomennetun kaunokirjallisuuden kustannuspäälliköksi. Balme aloittaa kustannuspäällikkönä 22. elokuuta. Ennen kustannuspäälliköksi nimitystään Balme toimi kirjallisena tuottajana WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden tiimissä. Balme on työskennellyt aiemmin kustannustoimittajana muun muassa Gummeruksessa ja Teoksessa sekä kustannuspäällikkönä Isossa-Britanniassa.

23.8.

Pirjo Pajunen SAK:n vt. viestintäpäälliköksi

24.8.

Anna-Mari Karhusesta HSS Median uusi toimitusjohtaja

HSS Media julkaisee Vasabladetin lisäksi Österbottens Tidningiä ja Syd-Österbottenia. Karhunen, 39, siirtyy HSS Mediaan it-yhtiö Efecten markkinointijohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa mediatoimisto Caratissa.

Alma Media myy Pohjois-Pohjanmaan paikallislehdet Kalevalle

Alma Median kustantamat paikallislehdet Pohjois-Pohjanmaalla siirtyvät Kalevan tytäryhtiön Kaleva365 Oy:n omistukseen lokakuun 2017 alusta. Kaupassa omistajaa vaihtavat Raahessa ilmestyvät Raahen Seutu ja Raahelainen sekä Oulaisissa ilmestyvä Pyhäjokiseutu. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa. Kaupalla ei ole Alma Media -konsernille tulosvaikutusta.

26.8.

Töttöröö suuntaa ulkomaille

Tulevaisuudessa Töttöröö Network hakee kasvua ulkomailta. Yritys satsaa myös tutkimukseen ja vaikuttajamarkkinointikampanjoiden mittaamisen automaatioon.

30.8.

Elokuvamainonnan määrä kasvoi yli 100 prosenttia

Mediamainonnan määrä laski heinäkuussa -4,8 prosenttia vuoden 2016 heinäkuuhun verrattuna, mutta elokuvamainonta kasvoi peräti 100,3 prosenttia vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna Kantar TNS:n tutkimuksen mukaan.

31.8.

Tuula Lehto Oriola-konsernin viestintäjohtajaksi

Tuula Lehto (YTM) on nimitetty Oriola-konsernin viestintäjohtajaksi. Lehto aloittaa tehtävässään 2.10.2017. Lehdon vastuulla on konsernin sisäinen ja ulkoinen viestintä sekä yhteiskuntasuhteet ja brändin kehittäminen. Lehto siirtyy Oriolaan viestintätoimisto Pohjoisranta Burson-Marstelleristä, jossa hän on työskennellyt johtavana konsulttina.