Ansaitun median haaliminen on hankalaa, mutta sen tulokset ovat arvokkaita. Ansaittu media luo uskoa ja luottoa yritykseen sekä se voi lisäksi luoda liidejä ja myyntiä. Hyvän julkisuus riippuu kuitenkin bränditarinasta eli “miksi?” Mukaansatempaavan viestin luominen on tässä ensimmäinen vaihe. Toinen vaihe on bränditarinan toimittaminen. Brändit voivat luoda toimivan tarinan ansaitulla medialla kolmella tavalla.

Käytä tiedotteita, blogeja ja sosiaalista mediaa sisällön toimittamiseen, joka sitouttaa toimittajat ja kuluttajat sekä saa heidät jakamaan sen. Usean kanavan lähestymistapa varmistaa sen, että sisältösi saavuttaa oikeat yleisöt, oikeissa muodoissa. Muista myös liittää sisältöösi dataa ja mediaa tarinan vahvistamiseksi.

Ajoita viestit tarkasti ja jakele ne niin nopeasti kuin on mahdollista. Oikea ajoitus on kaikki kaikessa. Huomioi yrityksesi ulkopuoliset uutistapahtumat, jotka kontrolloivat uutissykliä ja etsi hiljaisia ajankohtia, jolloin kilpailu on pientä. Näin saat bränditarinasi kantamaan.

Luo sisältöä, joka ei ole vain uutinen, vaan myös vahvistaa suurempaa brändiviestiä. Esimerkiksi infografiikat ovat mainio tapa jakaa olennaisia tilastoja sisällyttäen samalla ajatusjohtajuutta ja bränditarinan. Keskity sisällöissä myös ikivihreisiin aiheisiin, joita voi kierrättää ja käyttää uudelleen. Luo sisältöä lukuisissa eri muodoissa ja perspektiiveissä, niin voit räätälöidä näitä viesteillä avainyleisöillesi.

About Hannu Pitkänen

Hannu vastaa Cisionin kansainvälisen markkinoinnin raportoinnista ja analysoinnista sekä Suomen viestinnästä. Digistä intoileva ja teknologiasta kiinnostunut Hannu näkee viestinnän tulevaisuuden monikanavaisena ja statistiikkaan perustuvana.